Jaguar F‑Pace 300 Sport i 400 Sport - emocje z miękką hybrydą
Jaguar uzupełnia ofertę swojego SUV-a F-Pace o wersję Sport parowaną z dwoma opcjami napędu. To sześciocylindrowe trzylitrówki wspierane miękką hybrydą. Różnią się jednak sposobem zasilania. W P300 wbrew obecnym trendom znajdziemy bowiem diesla.
12.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
300 Sport i 400 Sport to dwa nowe warianty debiutujące w gamie F-Pace'a, które będą ulokowane poniżej topowej odmiany SVR. Jak sama nazwa wskazuje, również cechują się sportowym zacięciem, choć na osiem cylindrów nie ma co liczyć. Zamiast pięciolitrówki znajdziemy tu bowiem 3-litrowe R6 w dwóch konfiguracjach.
Pierwsza, 300 Sport występuje z 300-konnym dieslem generującym 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Taki zestaw pozwala osiągać setkę w 6,4 sekundy i rozpędzać się do 230 km/h.
W przypadku 400 Sport również dostaniemy trzylitrówkę, tyle że benzynową. Ta generuje 400 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są oczywiście lepsze - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Obie jednostki są standardowo wspomagane systemem miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną i paskowym generatorem. Standardem jest też adaptacyjne zawieszenie, pakiet stylistyczny Black z ospojlerowaniem i 21-calowymi felgami, szklany dach, skórzana tapicerka Windsor, czy rozbudowane multimedia Pivi Pro.
Biorąc pod uwagę świetne osiągi i atrakcyjny wygląd, wydanie Sport może stanowić ciekawą alternatywę dla ekstremalnego SVR. Auto jest już dostępne w Wielkiej Brytanii. Niebawem powinno pojawić się również na pozostałych rynkach Europy.