Honda S2000 z napędem Civika Type-R. Tuner spełnił marzenia klientów

Honda S2000 to jeden z najbardziej narowistych niewielkich roadsterów w historii. Amerykański tuner postanowił uczynić ten model jeszcze dzikszym, montując w nim doładowany silnik z młodszego brata.

Honda S2000R Evasive Motorsports
Honda S2000R Evasive Motorsports
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Evasive Motorsports
Aleksander Ruciński

21.04.2023 | aktual.: 21.04.2023 16:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Produkcja S2000 zakończyła się w 2009 roku, lecz auto nadal żyje w świadomości wielu fanów marki. W całej swojej historii nie doczekało się wersji Type-R i trudno się temu dziwić. Już seryjne wydanie z 240-konnym dwulitrowym wolnossakiem było wystarczająco szalone. Po latach ktoś postanowił jednak sprawdzić "co by było, gdyby..."

Amerykański tuner Evasive Motorsports zdecydował się połączyć kultowego roadstera ze współczesnym napędem Civika Type R FK8. Ten już w serii wyróżnia się doładowaniem, dzięki któremu generuje 310 KM. Amerykanie nie poprzestali jednak na tym.

Jednostka zyskała więc dodatkowe modyfikacje dolotu i całkowicie nowy sterownik, co z pewnością przełożyło się na dodatkowy zastrzyk mocy. Na pokładzie znajdziemy też dyferencjał o ograniczonym uślizgu, układ hamulcowy Brembo i regulowane zawieszenie.

Honda S2000R Evasive Motorsports
Honda S2000R Evasive Motorsports© Materiały prasowe | Evasive Motorsports

Nie zapomniano również o kwestiach wizualnych, szczególnie we wnętrzu, które zostało nieco uwspółcześnione. Zyskało cyfrowy ekran, fotele Recaro pokryte Alcantarą i sporo wstawek z włókna węglowego. Karbonowy jest także pakiet aerodynamiczny, który zdobi nadwozie.

Co ciekawe, Evasive Motorsports nie zamierza poprzestać na jednym egzemplarzu. Jeśli zainteresowanie będzie wystarczające, przygotuje kolejne sztuki na zamówienie.

  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
  • Honda S2000R Evasive Motorsports
[1/32] Honda S2000R Evasive MotorsportsŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Evasive Motorsports
Komentarze (4)