Honda S2000 z napędem Civika Type-R. Tuner spełnił marzenia klientów
Honda S2000 to jeden z najbardziej narowistych niewielkich roadsterów w historii. Amerykański tuner postanowił uczynić ten model jeszcze dzikszym, montując w nim doładowany silnik z młodszego brata.
21.04.2023 | aktual.: 21.04.2023 16:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Produkcja S2000 zakończyła się w 2009 roku, lecz auto nadal żyje w świadomości wielu fanów marki. W całej swojej historii nie doczekało się wersji Type-R i trudno się temu dziwić. Już seryjne wydanie z 240-konnym dwulitrowym wolnossakiem było wystarczająco szalone. Po latach ktoś postanowił jednak sprawdzić "co by było, gdyby..."
Amerykański tuner Evasive Motorsports zdecydował się połączyć kultowego roadstera ze współczesnym napędem Civika Type R FK8. Ten już w serii wyróżnia się doładowaniem, dzięki któremu generuje 310 KM. Amerykanie nie poprzestali jednak na tym.
Jednostka zyskała więc dodatkowe modyfikacje dolotu i całkowicie nowy sterownik, co z pewnością przełożyło się na dodatkowy zastrzyk mocy. Na pokładzie znajdziemy też dyferencjał o ograniczonym uślizgu, układ hamulcowy Brembo i regulowane zawieszenie.
Nie zapomniano również o kwestiach wizualnych, szczególnie we wnętrzu, które zostało nieco uwspółcześnione. Zyskało cyfrowy ekran, fotele Recaro pokryte Alcantarą i sporo wstawek z włókna węglowego. Karbonowy jest także pakiet aerodynamiczny, który zdobi nadwozie.
Co ciekawe, Evasive Motorsports nie zamierza poprzestać na jednym egzemplarzu. Jeśli zainteresowanie będzie wystarczające, przygotuje kolejne sztuki na zamówienie.