Ford zwiększa sprzedaż w 2024 roku. Hitami Focus i E‑Transit
Rok 2024 był dla Ford Polska rokiem sukcesów sprzedażowych, z wyraźnym wzrostem rejestracji samochodów osobowych i dostawczych. Polski oddział amerykańskiej firmy podsumował minione 12 miesięcy.
09.01.2025 15:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rekordowa sprzedaż samochodów osobowych
W minionym roku Ford Polska odnotował znaczący wzrost rejestracji samochodów osobowych. Łącznie zarejestrowano 14 114 pojazdów, co stanowi wzrost o 16,54 proc. w porównaniu do 2023 roku. Największym sukcesem w tym segmencie okazał się Ford Focus, który mimo spadku na rynku, zwiększył sprzedaż o imponujące 134,1 proc., osiągając wynik 5 765 zarejestrowanych sztuk i był to 3. najpopularniejszy samochód segmentu C.
Elektryfikacja i nowe modele
Rok 2024 przyniósł wiele premier Forda, koncentrujących się na elektryfikacji gamy produktów. Na rynku zadebiutował całkowicie elektryczny Ford Explorer oraz nowy Ford Kuga z napędem hybrydowym typu plug-in i klasyczną hybrydą. Pod koniec 2024 do gamy dołączył kolejny elektryk: Ford Puma Gen-E. Kuga Full Hybrid, której udział wzrósł z niecałych 25 proc. w 2023 roku do 56,9 proc. w 2024 roku.
W kategorii pojazdów zeroemisyjnych największym hitem w minionym roku okazał się E-Transit, który był najlepiej sprzedającym się samochodem użytkowym nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.
Silna pozycja w segmencie samochodów dostawczych
W segmentach samochodów dostawczych Ford Pro utrzymał silną pozycję na polskim rynku, zdobywając drugie miejsce z 9 537 rejestracjami, co oznacza wzrost o 4,18 proc. na przestrzeni roku. Odświeżona gama pojazdów, w tym nowy Transit Courier i Transit Connect, oraz wprowadzenie modelu E-Transit przyczyniły się do dobrego wyniku.
Ambitne plany na przyszłość
Ford planuje od 2026 roku oferować w Europie każdy model w wariancie elektrycznym lub hybrydowym, a od 2030 roku – wyłącznie pojazdy całkowicie elektryczne. W roku 2030 Ford postawił sobie także kamień milowy w kwestii aut użytkowych. Aż 2/3 sprzedawanych aut ma być samochodami zeroemisyjnymi. 100 proc. sprzedaży pojazdów użytkowych Forda będzie zeroemisyjna od roku 2035. Trzeba przyznać, że to ambitne plany, jeśli wziąć pod uwagę raczej zachowawcze nastawienie niektórych konkurentów.