Ford Mustang Mach 1 spędził w garażu 4 dekady. Szuka nowego właściciela

Jest w stanie idealnym i ma 7-litrowe V8. Chociaż stał w garażu od 1981 roku, nie jest zapomnianym "trupem" zeżartym przez rdzę. Te 4 dekady spędził w dobrych warunkach, w klimatyzowanym pomieszczeniu. Licytacja legendy trwa do 5 marca.

Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Źródło zdjęć: © fot. eBay: https://www.ebay.com/itm/1969FordMustangMach1/273723848133
Mariusz Zmysłowski

01.03.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ten Ford Mustang Mach 1 z silnikiem 428 Cobra Jet (V8 o pojemności 7 litrów) ma bardzo krótką historię. Został zakupiony w 1969 roku. 9 lat spędził u swojego pierwszego właściciela. Potem został sprzedany człowiekowi, który jest w jego posiadaniu do tej pory. Ten korzystał z auta przez trzy lata, a potem zamknął go w klimatyzowanym garażu na 38 lat.

Samochód miał bardzo dobre warunki. Dzięki temu nie ma na nim śladu rdzy. Wszystkie podzespoły są fabryczne. Nie znaczy to jednak, że są nowe - Mustang Mach 1 przejechał 70 tys. mil, czyli trochę ponad 110 tys. km.

Obraz
© fot. eBay: https://www.ebay.com/itm/1969FordMustangMach1/273723848133

Obecny właściciel przed sprzedażą zabrał auto do mechanika. Ford Mustang Mach 1 jest w pełni sprawny i gotowy do jazdy. Wymaga jedynie wymiany opon, które mają już 50 lat, więc najzwyczajniej w świecie są za stare do bezpiecznego użytkowania.

Czym jest Ford Mustang Mach 1?

Mustang Mach 1 pierwszej generacji oferowany był wyłącznie z nadwoziem fastback (określanym wtedy przez producenta jako Sportsroof). Należał do rodziny usportowionych odmian legendarnego pony cara. Wersja ta charakteryzowała się m.in. czarną matową maską, chromowanym wlewem paliwa, sportowym zawieszeniem i pakietem spojlerów z przodu i z tyłu.

Obraz
© fot. eBay: https://www.ebay.com/itm/1969FordMustangMach1/273723848133

Podstawową jednostką w pierwszej generacji Mustanga Mach 1 były V8 o pojemności 5,8 l sparowane z 3-stopniowym manualem. W ofercie było także 6,4-litrowe V8. 428 Cobra Jet z opisywanego mustanga wystawionego na sprzedaż, była flagowym motorem.

W chwili pisania tego artykułu (1 marca 2019) po 54 podbiciach ceny przez licytujących, auto osiągnęło kwotę 50 tys. dolarów (190 tys. zł). Do końca licytacji zostały 3 dni.

Źródło artykułu:WP Autokult
FordklasykiFord Mustang
Komentarze (1)