Ford ciężko przeżywa kryzys rynku motoryzacyjnego
Sprzedaż samochodów marki Ford od stycznia do października w regionie Euro 22 (obejmującym kluczowe rynki europejskie i Turcję) była o 11% gorsza, niż w analogicznym okresie 2011 r.
19.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sprzedaż samochodów marki Ford od stycznia do października w regionie Euro 22 (obejmującym kluczowe rynki europejskie i Turcję) była o 11% gorsza, niż w analogicznym okresie 2011 r.
Ford podzielił dane statystyczne dotyczące października oraz całego dotychczas minionego roku na regiony: Euro 19 (Europa Zachodnia, Środkowo-Wschodnia oraz kraje bałtyckie), Euro 22 (Euro 19 plus Rosja, Rumunia i Turcja) i Euro 51 (Euro 22 oraz kraje i terytoria europejskie, afrykańskie oraz azjatyckie, przede wszystkim z rejonu Morza Śródziemnego lub dawniej należące do ZSRR). Szczegółową rozpiskę tego, jakie kraje i terytoria należą do poszczególnych regionów znajdziecie na dole tekstu.
W samym październiku Ford sprzedał 88 200 samochodów w Euro 19 (co oznacza spadek o 7,9% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2011 r.), w Euro 21 - 105 400 (- 11,2%), a w Euro 51 - 109 700 (- 10,9%).
Wyniki z pierwszych 10. miesięcy tego roku prezentują się następująco: Euro 19 – 950 100 aut (- 12% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.), Euro 22 – 1 145 200 (- 11%), Euro 51 – 1 187 800 (- 10,5%).
Jak więc widać, Ford sprzedaje mniej więcej o 10% mniej swoich pojazdów, niż w 2011 r. Przedstawiciele firmy robią dobrą minę do złej gry. Twierdza, że sytuacja już wkrótce może ulec poprawie, ponieważ koncern odnotowuje duży popyt na modele B-Max i Transit Custom. Pomóc ma także wprowadzenie do oferty Fiesty po liftingu oraz nowej Kugi.
Ford zwraca również uwagę, że cały rynek motoryzacyjny zwalnia. W Euro 19 jak dotychczas z salonów wyjechało o 7,4% mniej samochodów, niż przed rokiem.
W związku ze słabymi wynikami w Europie, firma postanowiła ciąć wydatki. Niestety, wiążą się one ze zlikwidowaniem fabryki w belgijskim Genk, o czym informowaliśmy w październiku. Licząc podwykonawców, pracę straci ok. 10 000 osób.
Najlepiej sprzedającym się autem marki Ford jest Fiesta, która od stycznia do października rozeszła się w liczbie 260 200 sztuk (w samym październiku 25 300). Dalsze miejsca zajmują Focus (203 200 egzemplarzy, z czego 16 800 w październiku) oraz Transit (odpowiednio 111 800 i 9800 pojazdów).
- Euro 19: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Węgry, Włochy; wyniki z Estonii, Litwy i Łotwy również są wliczone w statystyki, ale są liczone przez fiński oddział Forda;
- Euro 22: Euro 19 plus Rosja, Rumunia i Turcja;
- Euro 51: Euro 22 oraz 29 innych państw i terytoriów z Azji, Afryki i Europy: Albania, Algiera, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Egipt, Gruzja, Gibraltar, Kazachstan, Kirgistan, Libia, Macedonia, Malta, Mołdawia, Maroko, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tadżykistan, Tunezja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan.
Źródło: Carscoop