Taką Toyotą RAV‑4 każdy by pojeździł. Amerykanie pokazali, że jej stworzenie jest możliwe
Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się jak wyglądałaby Toyota RAV4 na rajdzie terenowym, to już nie musicie. Na amerykańskie targi SEMA Toyota przygotowała taki samochód.
07.11.2024 | aktual.: 08.11.2024 08:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
RAV-X jest dziełem zespołu Toyota Service Parts and Accessories Development (SPAD), specjalizującego się w produkcji akcesoriów i tuningu. Ten niezwykły koncept został zaprojektowany i stworzony, aby oddać charakter samochodu na Rajd Dakar.
- Wizja RAV-X polegała na stworzeniu ikonicznego konceptu halo dla modelu RAV4. Wykorzystując wiedzę i możliwości zdobyte przez lata rozwoju wysokowydajnych pojazdów terenowych, inżynierowie stworzyli koncepcję, która odzwierciedla ducha entuzjastów jazdy terenowej - powiedział Jakin Wilson, starszy menedżer ds. inżynierii w Toyota Service Parts and Accessories.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bazą dla projektu był model RAV4 PHEV, który zapewnia moc 302 KM. Nisko położony środek ciężkości dzięki umiejscowieniu baterii sprawił, że jest to zdaniem twórców idealna platforma dla szybkich aut terenowych.
Inżynierowie SPAD dokonali zmian w podwoziu, tworząc zawieszenie o dużym skoku z niestandardowymi komponentami, co podniosło wysokość pojazdu o 2 cale (51 mm) i zwiększyło rozstaw kół o 6,3 cala (160 mm). Są tu w pełni regulowane amortyzatory Fox o średnicy 2,5 cala z wewnętrznym obejściem.
Regulacja szybkości kompresji umożliwia precyzyjne dostosowanie amortyzatorów do panujących na drodze warunków. Dodano zewnętrzne zbiorniki oleju amortyzatorów, by utrzymywać ich temperaturę pod kontrolą w trudnych warunkach. Aby zapewnić pojazdowi zdolność do wielokrotnego pokonywania pustynnego terenu z dużą prędkością, inżynierowie SPAD opracowali przednie dolne ramiona i tylne górne wsporniki z kutego aluminium.
Przeprojektowane zderzaki o wysokim kącie natarcia i zejścia zespolone z osłonami podwozia to standard dla pojazdów pustynnych. Niestandardowe są błotniki z wentylacją kół przednich, które kierują przepływ powietrza na hamulce. Aby wypełnić nadkola, zespół zamontował kute aluminiowe felgi o rozmiarze 17×8,5 cala z oponami 265/65R17, czyli 33-calowymi.