Fiat szykuje następcę modelu Bravo
Segment kompaktów jest trudny, ale i dochodowy. W zeszłym roku na Starym Kontynencie kupiono 2 385 803 takich samochodów. Rok temu Nissan dostrzegł konieczność wprowadzenia na rynek pełnowartościowego kompaktu, czego efektem jest europejski Pulsar. To samo ma zamiar zrobić Fiat.
10.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć Bravo drugiej generacji nadal pozostaje w sprzedaży, a jego cenę można nawet uznać za atrakcyjną, to popyt na ten model jest minimalny i mówiąc kolokwialnie, wypadł z obiegu. Niestety Bravo poważnie się zestarzało i nie oferuje technologii dostępnych u konkurentów. Fiat zamierza powrócić z nowym Bravo choćby do środka stawki w segmencie kompaktów.
W przeciwieństwie do obecnego, nowe Bravo, które może być sprzedawane pod zupełnie inną nazwą będzie dostępne z nadwoziem kombi. Małe są szanse na wprowadzenie na rynek europejski również sedana, ale prawdopodobnie będzie produkowany m. in. na rynki Ameryki Południowej.
Samochód ma bazować na płycie podłogowej Fiata 500X z tymi samymi silnikami, które producent oferuje do niewielkiego crossovera, ale bryła będzie całkowicie konserwatywna. Produkcja nowego kompaktu ma się odbywać w Turcji. Fiat zakłada 7-letni cykl życia produktu i w tym czasie powstanie ok. 700 000 aut.