Fabryka Audi na Węgrzech zaczęła produkować silniki elektryczne. Nowy etap na drodze do elektromobilności

Węgierski oddział Audi uruchamia produkcje silników elektrycznych, które wprowadzą markę w nowy etap motoryzacji.

Fabryka Audi na Węgrzech
Fabryka Audi na Węgrzech
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

25.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

24 lipca rozpoczęto wytwarzanie silników elektrycznych w węgierskiej fabryce w Győr. Linię produkcyjną uruchomili uroczyście Péter Szijjártó, minister spraw zagranicznych i handlu zagranicznego Węgier, Peter Kössler, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Achim Heinfling, dyrektor zarządzający Audi Hungaria Zrt.

– Przez ostatnich 25 lat, fabryka Audi Hungaria pisała wraz z innymi zakładami historię rozwoju czterech pierścieni. Nasz węgierski oddział wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom ekspercki, poziom produkcji silników elektrycznych. Ta ekskluzywna wiedza i wyjątkowa produkcja czyni Győr jednym z naszych kluczowych zakładów i ucieleśnia strategiczne założenia transformacji koncernu w dostarczyciela zrównoważonych rozwiązań dla mobilności – powiedział podczas symbolicznego uruchomienia wydziału Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

– Audi Hungaria podjęło się pionierskiego zadania produkcji silników elektrycznych. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, wysokiego poziomu ich wiedzy eksperckiej i ogromnej motywacji. W proces wytwarzania nowej serii silników elektrycznych zaangażowali się z pełną mocą” – dodał Achim Heinfling.

Fabryka na Węgrzech może wyprodukować ok. 400 silników elektrycznych dziennie, ale ma się to zwiększyć. Obecnie pracuje tam ok. 100 osób, a do końca roku liczba ta urośnie do ponad 130. Pierwsze silniki, jakie opuszczą fabrykę, zostaną zainstalowane w modelu e-tron.

Obok części produkcyjnej powstał również dział rozwoju silników Audi Hungaria z trzema stanowiskami do badań i testów.

Swoją drogą, fabryka ta nie jest nowa. Tylko w ubiegłym roku z tych zakładów wyjechało 1 965 165 silników spalinowych, co jest rekordem, jeśli chodzi o takie właśnie jednostki. Produkowanych jest tam sześć odmian silników benzynowych oraz trzy diesle.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)