Europejski Samochód Roku - zwycięzcy ostatnich 15 lat

Europejski Samochód Roku to konkurs, w którym grono dziennikarzy wybiera najlepsze debiutujące auto roku. Przyjrzyjcie się zdobywcom tego prestiżowego tytułu z ostatnich 15 lat.

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Bartosz Pokrzywiński

10.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

2011 Nissan Leaf

Obraz

Nissan Leaf

Zdaniem jurorów to pierwszy samochód zasilany wyłącznie energią elektryczną, nadający się do codziennej eksploatacji. Leaf zebrał aż 257 punktów, pokonując Giuliettę, która przez wielu dziennikarzy upatrywana była w roli faworyta.

Drugie miejsce: Alfa Romeo Giulietta - 248 punktów

Trzecie miejsce: Opel Meriva - 244 punkty

Obraz

2010 Volkswagen Polo V

Obraz

Volkswagen Polo V

Volkswagen Polo najnowszej, piątej generacji, zebrał aż 347 punktów na swoim koncie. Jurorzy docenili interesującą stylistykę, dwusprzęgłowe przekładnie DSG oraz sporą ilość miejsca, a także jednostki wysokoprężne 1,6 TDI.

Drugie miejsce: Toyota iQ - 337 punktów

Trzecie miejsce: Opel Astra - 221 punktów

Obraz

2009 Opel Insignia

Obraz

Opel Insignia

Następca Vectry zaskoczył wszystkich atrakcyjną stylistyką, bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzi m.in. system rozpoznający znaki drogowe, a także szeroką paletą jednostek napędowych. Co ciekawe, Insignia pokonała Fiestę tylko jednym punktem zdobywając 321 punktów.

Drugie miejsce: Ford Fiesta - 320 punktów

Trzecie miejsce: Volkswagen Golf - 223 punkty

Obraz

2008 Fiat 500

Obraz

Fiat 500

Produkowany w tyskiej fabryce włoskiego koncernu mały Fiat, okazał się strzałem w dziesiątkę. Auto cieszy się gigantyczną popularnością, bowiem rzuciło wyzwanie klienteli zainteresowanej Mini, będąc sporo tańszą alternatywą. Małej pięćsetce udało się zdobyć aż 385 punktów.

Drugie miejsce: Mazda 2 - 325 punktów

Trzecie miejsce: Ford Mondeo - 202 punkty

Obraz

2007 Ford S-Max

Obraz

Ford S-Max

Ford S-Max przyciąga uwagę bardzo interesującą stylistyką, chociaż trochę odbrązawiając rodzinne vany. Siedem miejsc siedzących oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, który według jurorów był bardzo ważnym argumentem potwierdzającym ten wybór. S-Max dostał 235 punktów.

Drugie miejsce: Opel Corsa - 233 punkty

Trzecie miejsce: Citroen C4 Picasso - 222 punkty

Obraz

2006 Renault Clio III

Obraz

Renault Clio III

W 2006 roku Renault Clio trzeciej generacji pokonało pewniaka, Volkswagena Passata o 5 punktów, zdobywając 256 punktów, co było dla wszystkich sporym zaskoczeniem. Co ciekawe, Clio to do tej pory jedyny samochód, który zdobywał tę prestiżową nagrodę dwukrotnie. Poprzednim razem na piedestale stanęło Clio pierwszej generacji, miało to miejsce w 1991 roku.

Drugie miejsce: Volkswagen Passat - 251 punktów

Trzecie miejsce: Alfa Romeo 159 - 212 punktów

Obraz

2005 Toyota Prius

Obraz

Toyota Prius

Kluczowym argumentem, który zaważył o zwycięstwie Toyoty Prius w 2005 roku był fakt, że auto odniosło kolosalny sukces za oceanem. Nagrodzona generacja także nie okazała się rozczarowaniem, stając się najpopularniejszą hybrydą na świecie. Prius zmiażdżył konkurencję, zdobywając aż 406 punktów.

Drugie miejsce: Citroen C4 - 267 punktów

Trzecie miejsce: Ford Focus - 228 punktów

Obraz

2004 Fiat Panda II

Obraz

Fiat Panda II

Fiat Panda miał być pięciodrzwiowym autem konkurującym z rynkowym przebojem włoskiego producenta, modelem Seicento, który sprzedawany jest do dziś. Jurorzy polubili wysoką pozycję za kierownicą, świetną widoczność, jednostki benzynowe oraz silnik wysokoprężny 1,3 Multijet. Panda zdobyła łącznie 281 punktów, a więc o 40 punktów więcej od Mazdy 3 i Golfa V. generacji.F

Drugie miejsce: Mazda 3 - 241 punktów

Trzecie miejsce: Volkswagen Golf - 241 punktów

Obraz

2003 Renault Megane II

Obraz

Renault Megane II

Renault Megane drugiej generacji zaskoczyło wszystkich stylistyką oraz nowoczesnymi rozwiązaniami. Bezkluczykowy dostęp do wnętrza, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza oraz jednostka 1,9 dCi w połączeniu z sześciobiegową przekładnią - to jurorzy docenili najbardziej przyznając autu 322 punkty.

Drugie miejsce: Mazda 6 - 302 punkty

Trzecie miejsce: Citroen C3 - 214 punktów

Obraz

2002 Peugeot 307

Obraz

Peugeot 307

Przyznając 286 punktów hatchbackowi francuskiego producenta, jurorzy byli pod wrażeniem tego, jak auto łączy stylistykę znaną z modelu 206 wraz z jakością oraz ogromną ilością miejsca we wnętrzu. Duża przednia szyba, niski poziom hałasu we wnętrzu oraz jednostka 2,0 HDi także przyczyniły się do zwycięstwa Peugeota.

Drugie miejsce: Renault Laguna - 244 punkty

Trzecie miejsce: Fiat Stilo - 243 punkty

Obraz

2001 Alfa Romeo 147

Obraz

Alfa Romeo 147

W 2001 roku Alfa Romeo 147 pokonała Forda Mondeo o zaledwie 1 punkt, zdobywając 238 punktów. Jurorzy uzasadniali tak dobry wynik włoskiego hatchbacka dobrą jakością materiałów użytych do wykończenia wnętrza, stylistyką oraz wydajnymi silnikami wysokoprężnymi JTD.

Drugie miejsce: Ford Mondeo - 237 punkty

Trzecie miejsce: Toyota Prius - 229 punktów

Obraz

2000 Toyota Yaris

Obraz

Toyota Yaris

Japoński mieszczuch oczarował jurorów swoją nowoczesną stylistyką, wysokim poziomem bezpieczeństwa, sporą liczbą schowków we wnętrzu oraz wyglądem wnętrza. Centralnie umieszczony, ciekłokrystaliczny prędkościomierz to znak rozpoznawczy Toyoty Yaris pierwszej generacji, która w konkursie na europejski samochód roku zdobyła 344 punkty.

Drugie miejsce: Fiat Multipla - 325 punktów

Trzecie miejsce: Opel Zafira 265 punktów

Obraz

1999 Ford Focus

Obraz

Ford Focus

Ford Focus okazał się prawdziwą rynkową bombą, która prezentowała światu bardzo nowoczesną, dynamiczną stylistykę amerykańskiego producenta. Kompakt ze świetnymi właściwościami jezdnymi był swego czasu najlepiej sprzedającym się autem na Starym Kontynencie. Focus zebrał 444 punkty.

Drugie miejsce: Opel Astra - 272 punkty

Trzecie miejsce: Peugeot 206 - 249 punkty

Obraz

1998 Alfa Romeo 156

Obraz

Alfa Romeo 156

454 punkty, aż tyle udało się zgromadzić Alfie Romeo ze swoim modelem 156, który miał rywalizować z Hondą Accord i Volkswagenem Passatem. Włoski średniak zgarnął mnóstwo punktów za stylistykę, która łączyła nowoczesną linię z klasycznymi akcentami Alfy Romeo.

Drugie miejsce: Volkswagen Golf - 266 punktów

Trzecie miejsce: Audi A6 - 265 punktów

Obraz

1997 Renault Megane Scenic

Obraz

Renault Megane Scenic

Renault Megane Scenic zebrało aż 405 punktów przyznanych przez dziennikarzy, którzy są jurorami w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Sędziowie docenili ilość miejsca wewnątrz pojazdu, biorąc pod uwagę jego kompaktowe wymiary oraz wszechstronność kabiny pasażerskiej.

Drugie miejsce: Ford Ka - 293 punkty

Trzecie miejsce: Volkswagen Passat - 248 punktów

Obraz
Komentarze (0)