Dwa modele Mazdy pożegnają się z Polską. Wszystko przez... radio
Mazda 6 jest jednym z najdłużej oferowanych nowych aut w Polsce. Obecna generacja debiutowała w 2012 roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że jej koniec jest bliski. Wraz z "szóstką" zniknie także "dwójka". O powodach informuje polskie przedstawicielstwo marki.
23.01.2023 | aktual.: 23.01.2023 18:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wszystko ma swój czas. Dwa leciwe modele niebawem wypadną z polskiej oferty Mazdy. Wszystko przez błahostkę, jaką jest zmiana w wymaganiach technicznych i eksploatacyjnych m.in. dla odbiorników DAB+ w samochodach. Przepisy wejdą w życie 1 kwietnia 2023 roku.
W związku z tym "modele Mazda 2 i Mazda 6 już nie mogą być zamawiane do produkcji w polskich salonach" – czytamy w komunikacie polskiego przedstawicielstwa marki. Pocieszeniem jest fakt, że dealerzy wciąż dysponują kilkudziesięcioma egzemplarzami modelu 2, a na rynek właśnie trafia 1,5 tys. sztuk "szóstki", także w specjalnej edycji 20th Anniversary.
Mazda informuje, że wspomniane przepisy zaburzą również dostępność roadstera MX-5 od marca do końca 2023 roku. Później zadebiutuje zmodernizowane wydanie, wyposażone w radio DAB+, a co za tym idzie, spełniające nowe wymogi.
Coś się kończy, coś zaczyna, gdyż równolegle Mazda zamierza wprowadzić na rynek nowe propozycje, w tym CX-60 z sześciocylindrowym dieslem, dużego SUV-a CX-80, a także nietypową, pokazaną niedawno hybrydę w wanklem, MX-30 R-EV.