Drugi przetarg na Zakopiankę. Chcą poprawić początek drogi
Ogłoszono drugi przetarg na opracowanie koncepcji modernizacji Zakopianki pomiędzy Krakowem a Myślenicami. To bardzo ważne zadanie, które połączy autostradę A4 z drogą S7 i ułatwi dojazd w Tatry czy na Słowację.
22.11.2023 | aktual.: 22.11.2023 18:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od lat pomiędzy Krakowem a Myślenicami kierowcy korzystają z drogi o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Na pozór wszystko jest w porządku. W rzeczywistości jednak daleko tej trasie do ideału. Przecinające je przejścia dla pieszych bez regulacji ruchu sygnalizacją czy kolizyjne skrzyżowania sprawiają, że nie jest ona ani bezpieczna, ani wydajna pod względem przepustowości. Właśnie dlatego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zmian. Na razie nie wiadomo jednak, kto ma je zaplanować.
Jak informuje GDDKiA, ogłoszono właśnie przetarg na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) ws. drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice, tzw. nowej Zakopianki. Chodzi o dokument, w którym przeanalizowane zostaną różne warianty przeprowadzenia drogi. W śladzie o szerokości od 80 do 150 m zlokalizowana ma być sama droga, a także cała związana z jej funkcjonowaniem infrastruktura. Co ważne, GDDKiA dopuszcza możliwość poprowadzenia drogi bardziej na wschód lub bardziej na zachód od dzisiejszego przebiegu Zakopianki na tym odcinku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wszczęcie drugiego postępowania przetargowego było potrzebne, ponieważ wykonawca wyłoniony w pierwszym zrezygnował z realizacji zadania przed podpisaniem umowy. Tym razem ma być inaczej, a zbieranie ofert zakończy się 28 grudnia 2023 r. Jeśli jednak liczycie na to, że niebawem pojedziecie w Tatry drogą ekspresową już od Krakowa, możecie się rozczarować. Realizacja potrwa.
Jak informuje PAP, w czasie około 6 lat od podpisania umowy wykonawca odda gotową dokumentację przewidującą przebieg drogi, a także doprowadzi do wydania pozytywnej decyzji środowiskowej. Zadanie nie będzie jednak łatwe, ponieważ zamieszkujący teren przebiegu przyszłej drogi i reprezentujący ich samorządowcy mogą nie być zachwyceni. W styczniu 2022 r. GDDKiA zaprezentowała wyniki tzw. studium korytarzowego (SK) dla odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Myślenic, zawierające sześć możliwych szerokich korytarzy przebiegu tej trasy. Przedstawione warianty spotkały się z krytyką i protestami.