Cupra planuje 7 nowych modeli. Trafią na rynek nie później niż w 2021 roku

Sportowy oddział Seata, który od niedawna pełni rolę oddzielnej marki, ma bardzo śmiałe plany na przyszłość. W ciągu niecałych 3 lat Hiszpanie chcą wprowadzić na rynek aż siedem nowych modeli, z czego lwią część stanowić będą SUV-y.

Cupra Ateca - reprezentant coraz popularniejszego segmentu sportowych SUV-ów.
Cupra Ateca - reprezentant coraz popularniejszego segmentu sportowych SUV-ów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

19.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Takimi wieściami pochwalił się niedawno dyrektor ds. rozwoju i strategii marki Cupra, Antonio Labate. W wywiadzie dla magazynu "Periodismodel Motor" poinformował o kolejnych planowanych modelach, które dołączą do oferowanych już propozycji, jakimi są Cupra Leon i Cupra Ateca.

Pierwszą z nowości będzie stanowić kolejna ostra wersja Leona. Bardzo możliwe, że Hiszpanie szykują mocniejszą odmianę, mogącą stawić czoła np. Focusowi RS. W benzynowym, dwulitrowym silniku drzemie spory potencjał. Jeśli Cupra zdecyduje się wycisnąć z niego więcej mocy i zastosować napęd na cztery koła, Leon stanie się bardzo konkurencyjną propozycją.

Sportowej wersji doczeka się również mały crossover Ateca oraz największy SUV w ofercie Seata, czyli zaprezentowany niedawno Tarraco. Większość modeli Cupry powinna wykorzystywać ten sam, dwulitrowy silnik, który jest bardzo rozwojową jednostką. Co jednak ciekawe, w planach jest również model z napędem elektrycznym, bazujący na koncepcie Cupra e-Racer.

Pozostałe modele jak na razie pozostają tajemnicą. Nie ulega jednak wątpliwości, że decyzja o powołaniu do życia oddzielnej marki, zaczyna mieć coraz więcej sensu. Początkowo powołanie Cupry mogło wydawać się przerostem formy nad treścią. Nikt chyba jednak nie spodziewał się, że Hiszpanie tak bardzo rozszerzą gamę modelową. Mimo to o sukcesie lub porażce zadecydują przede wszystkim klienci.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)