Cupra Formentor doczekała się polskich cen. Jest tańsza od Ateki

Choć Formentor nie jest pierwszy SUV-em w ofercie Cupry, to może poszczycić się tytułem pierwszego samodzielnego modelu marki. Teraz doczekaliśmy się oficjalnych cen w Polsce. Poza mocnym, 310-konnym silnikiem i masą akcentów dobitniej podkreślających sportowy charakter, nie zabraknie tu także nowoczesnych i przydatnych funkcji.

Choć Formentor jest samodzielnym modelem Cupry, nawiązuje stylistycznie do Seata
Choć Formentor jest samodzielnym modelem Cupry, nawiązuje stylistycznie do Seata
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

09.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do tej pory wydzielona przez Seata sportowa marka Cupra opierała się tylko na modelach oferowanych przez hiszpańskiego giganta. Formentor jest pierwszym samodzielnym modelem w (jeszcze) krótkiej historii nowej marki i choć nadwozie utrzymuje nadany przez Seata język stylistyczny, nie znajdzie tam swojego odpowiednika.

Ceny nowego SUV-a Cupry zaczynają się od 194 500 zł, co oznacza, że Formentor, choć jest nieco większy od Ateki, jest od niej tańszy o 7,5 tys. zł. Z zapowiedzi Hiszpanów wynikało, że samochód będzie występował wyłącznie jako hybryda plug-in. W późniejszym czasie okazało się, że nie zabraknie także wersji czysto spalinowej.

Cupra Formentor
Cupra Formentor© fot. mat. prasowe

Z opublikowanego cennika wynika jednak, że na zelektryfikowany model, musimy jeszcze poczekać. 310-konny benzyniak 2.0 TSI z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DSG i napędem na 4 koła 4Motion zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.

Wyposażenie Cupry Formentor VZ

Inauguracyjny model Cupry Formentor występuję wyłącznie w wersji VZ, co jest skrótem od hiszpańskiego Veloz, oznaczającego "szybki". W skład wyposażenia wchodzi tu m.in. kamera cofania, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamownia i rozpoznawania pieszych i rowerzystów, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, wirtualny kokpit z 10,25-calowym wyświetlaczem, adaptacyjne zawieszenie oraz system Full Link zapewniający łączność z Apple CarPlay czy Android Auto.

Wnętrze Cupry Formentor
Wnętrze Cupry Formentor© fot. mat. prasowe

Poza tym w skład wersji VZ wchodzi także kilka dodatkowych pakietów zawierających m.in. adaptacyjny tempomat z asystentem znaków drogowych, asystent świateł drogowych, system sygnalizujący o zbliżającym się pojeździe przy wysiadaniu, czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewaną kierownicę i fotele, 12-calowy ekran systemu multimedialnego, LED-owe reflektory z dynamicznymi kierunkowskazami czy ambientowe oświetlenie wnętrza.

Za niektóre dodatki, trzeba będzie jednak zapłacić. Dopłaty wymaga m.in. system kamer 360 stopni (2071 zł), elektrycznie otwierana klapa bagażnika (2266 zł), system BeatsAudio (2183 zł), bezprzewodowa ładowarka (875 zł), elektrycznie otwierany panoramiczny dach (5673 zł), elektrycznie sterowany fotel kierowcy (1663 zł) czy metalizowane lakiery (od 2617 do 8725 zł).

Cupra Formentor do salonów trafi już w październiku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Komentarze (2)