Cupra Formentor od teraz też z 1.5 TSI pod maską. Przynajmniej cena jest atrakcyjna

Cupra, z założenia sportowa marka wydzielona spod skrzydeł Seata, znowu zaskakuje. W ofercie pojawił się model Formentor w wersji z niezbyt emocjonującym silnikem 1.5 TSI 150 KM. Na imponujące osiągi nie ma co liczyć, ale za to jest tanio i ładnie.

Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.
Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.
Źródło zdjęć: © fot. Zrzut z konfiguratora Cupra.
Aleksander Ruciński

07.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To było do przewidzenia. Cupra wchodzi pod strzechy z modelem Formentor zasilanym 150-konnym, benzynowym silnikiem 1.5 TSI. Z marketingowego puntu widzenia jest to niezbyt zrozumiała decyzja, tym bardziej że samochód debiutował jako 310-konny, ostry crossover. Ekonomicznie jednak taki ruch może się opłacić.

Formentor z bazowym benzyniakiem okazuje się bowiem zaskakująco atrakcyjnie wyceniony. Jeśli dodamy do tego przestronną kabinę i pociągający wygląd nadwozia, dostaniemy mieszankę, która może przemówić do klientów. Wystarczy wspomnieć, że auto jest tańsze od porównywalnej Škody Kodiaq Sportline, a zdecydowanie bardziej wyróżnia się z tłumu. Ceny znajdziecie poniżej:

Cupra Formentor - ceny minimalne wersji silnikowych:

  • 1.5 TSI 150 KM M6 - od 115 900 zł
  • 1.5 TSI 150 KM DSG - od 124 300 zł
  • 2.0 TSI 310 KM DSG 4DRIVE - od 194 500 zł

Podstawowe wydanie nie zapewnia osiągów godnych logo Cupry, ale trzeba przyznać, że wartości są przyzwoite. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h. Wyposażenie, jak za tę cenę, także nie daje powodów do narzekań.

Już w standardzie dostaniemy m.in. system Front Assist, aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, pełne oświetlenie LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, wirtualny kokpit, system bezkluczykowy i 10-calowe multimedia.

Propozycja Cupry wydaje się więc bardzo konkurencyjna. Nie zdziwcie się, jeśli Formentor, szczególnie w bazowej wersji będzie popularnym crossoverem. A, że w wersji 1.5 TSI powinien być raczej seatem niż cuprą... Klientom raczej nie zrobi to różnicy.

Komentarze (1)