Niemcy sprzedali fabrykę w Rosji. Lepiej późno niż wcale

Niemiecki producent opon Continental sprzedał fabrykę w Kałudze. Dalej jednak zatrudnia pracowników w innych rosyjskich komórkach.

Kaluga była kluczowym miejscem dla wielu producentów. Słowo klucz: była
Kaluga była kluczowym miejscem dla wielu producentów. Słowo klucz: była
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Continental
Mateusz Lubczański

24.05.2023 | aktual.: 24.05.2023 13:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W fabryce, która trafi do S8 Capital, pracuje 1100 osób. Na miejscu wytwarzane są opony, przewody wspomagania czy elementy zawieszeń pneumatycznych. Continental podkreśla, że przede wszystkim kierował się dobrem pracowników.

Continental dalej ma udziały w rosyjskiej spółce Mattem, która wytwarza tachografy. Tam zatrudnionych jest 10 osób. Co więcej w Moskwie dla Continentala pracuje około 30 osób. Z tych komórek firma również chce zrezygnować. Proces sprzedaży trwa.

Zdecydowanie wcześniej z rynku rosyjskiego wycofał się Nokian, który sprzedał kluczową fabrykę, a nowy zakład stworzył w Rumunii. Volkswagen również kilka dni temu znalazł kupca dla swojej fabryki w Kałudze.