Co SAAB chciałby od BMW?

Całkiem niedawno BMW Group i SAAB podpisały umowę dotyczącą udostępnienia szwedzkiemu producentowi benzynowej, turbodoładowanej jednostki R4 o pojemności 1,6 litra (N18). Silnik stosowany w w Mini ma znaleźć się także pod maską w nadchodzącej trzeciej generacji modelu 9-3. Co jeszcze wspólnego będą mięć BMW i SAAB?

autokult.pl
autokult.pl
Rafał Warecki

16.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Całkiem niedawno BMW Group i SAAB podpisały umowę dotyczącą udostępnienia szwedzkiemu producentowi benzynowej, turbodoładowanej jednostki R4 o pojemności 1,6 litra (N18). Silnik stosowany w w Mini ma znaleźć się także pod maską w nadchodzącej trzeciej generacji modelu 9-3. Co jeszcze wspólnego będą mięć BMW i SAAB?

Nowy, przednionapędowy samochód segmentu B, który rozwijany jest przez bawarskiego producenta od co najmniej 2006 roku i trafi na rynek już za około trzy lata to jeden z projektów wzbudzających niemałe kontrowersje. Platforma podwoziowa zaprojektowana specjalnie dla najmniejszego w palecie BMW, którego zadaniem jest konkurencja z Audi A1, zostanie zastosowana także w nowym produkcie Mini, który pojawi się rok później.

Konstrukcją podwozia rozwijaną przez BMW zainteresował się także SAAB, który chciałby wykorzystać ją przy budowie modelu 9-2. Szczegóły współpracy nie są jeszcze znane, jednak wiadomo, że tego typu kooperacja pozwoliłaby zredukować koszty opracowania i samych badań platformy.

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)