Euro NCAP rozbiło 13 aut. Chińczycy znów nie zawodzą
Euro NCAP nie próżnuje. Na koniec roku przeprowadziło testy kolejnych 13 modeli dostępnych na europejskim rynku. Wśród nich nie zabrakło premier z Chin, które zasłużyły na pięć gwiazdek. Niektórym markom z Europy nie poszło tak śpiewająco.
08.12.2022 | aktual.: 09.12.2022 15:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeszcze kilka lat temu samochody z Państwa Środka nie błyszczały w kwestii bezpieczeństwa. Chińczycy jednak szybko się uczą, o czym świadczą wyniki w testach Euro NCAP. To już kolejna seria prób, w której samochody z Chin wypadają zaskakująco dobrze.
Niestety nie wszystkie testowane auta zasłużyły na pięć gwiazdek. Mimo to ogólne wyniki można uznać za jak najbardziej zadowalające. Szczegóły dotyczące poszczególnych modeli znajdziecie poniżej.
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Volkswagen Touran
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 77 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
- Systemy wsparcia: 66 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Volkswagen ID. Buzz
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60 proc.
- Systemy wsparcia: 90 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Volkswagen Amarok / Ford Ranger
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.
- Systemy wsparcia: 84 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Peugeot 408
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 65 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
MG 4 Electric
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 75 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Mercedes-Benz GLC
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.
- Systemy wsparcia: 84 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Maxus MIFA 9
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73 proc.
- Systemy wsparcia: 83 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Lucid Air
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 84 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Lexus RX
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 89 proc.
- Systemy wsparcia: 91 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Land Rover Discovery Sport
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Ford Puma
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
- Systemy wsparcia: 69 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF
Chery Omoda 5
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
- Systemy wsparcia: 88 proc.
- Pobierz pełny raport w PDF