Chińczycy zalewają Rosję. Potężne wzrosty marek z Państwa Środka
W 2023 r. w Rosji przybyło 489 salonów samochodowych. Nie do końca jest jednak, z czego się cieszyć. Jak przyznają sami Rosjanie, za wzrost odpowiedzialny jest rozwój chińskich marek motoryzacyjnych. Po tym, jak Moskwa postanowiła napaść na Ukrainę, tylko chińskie marki mogą oficjalnie rozwijać się w największym państwie świata.
14.04.2024 11:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zapewne wielu z was pamięta wypowiedzi Władimira Putina z 2022 r., który twierdził, że nakładane przez zachodni świat sankcje tylko wzmocnią rosyjską gospodarkę. W przypadku motoryzacji to twierdzenie okazało się błędne. Jak informuje serwis autostat.ru, na początku 2024 r. w Rosji funkcjonowało 3653 punktów dilerskich. To o 489 więcej niż rok wcześniej. Nie jest to jednak zasługa tamtejszego przemysłu. Za wzrost odpowiedzialne są marki samochodów z Chin.
Zobacz także
Udział chińskich marek w rosyjskiej sieci dilerskiejj branży motoryzacyjnej wzrósł do 60,4 proc. Producenci z Państwa Środka mają w Rosji już 2207 oficjalnych przedstawicielstw. Rok wcześniej było ich 1053. I to jeszcze nie koniec, bo tamtejsze firmy mają ambitne plany.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firma JAC Automobile ma dziś w Rosji 120 punktów dilerskich. Do końca 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć o 40 kolejnych. Marka Omoda do końca 2023 r. stworzyła 180 salonów dilerskich. Do końca 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć o 200. Jak informuje autostat.ru, większość chińskich marek samochodowych obecnych w Rosji chce rozwijać swoją sieć dilerską. I nie chodzi tu jedynie o duże miasta, ale także o te średnie, mające ok. 200 tys. mieszkańców.
Jak się okazuje, rosyjski przemysł motoryzacyjny nie był w stanie wypełnić pustki, jaka powstała po wycofaniu się z tego kraju wszystkich szanujących się firm z Europy, USA, Japonii czy Korei Południowej. Chętnie robią to jednak firmy z Chin. Co zapewne nie do końca odpowiada klientom.