Cam Shaft Porsche 911 Turbo (2013)

Porsche przedstawiło już oficjalnie nowy model 911 Turbo, ale starsze auto nadal wzbudza zainteresowanie tunerów. Cam Shaft przygotował 650-konną wersję z malowaniem Gulf.

Cam Shaft Porsche 911 Turbo (2013)
Olgierd Lachowski

04.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zmodyfikowane Porsche 911 serii 997 jeszcze przez jakiś czas będą pokazywać się na rynku tuningowym. Potem z pewnością coraz mniej osób będzie zainteresowanych podkręcaniem modelu szóstej generacji, a auto powoli będzie stawało się klasykiem.

Pomalowane w jedne z najbardziej rozpoznawalnych barw wyścigowych Porsche 911 Turbo to wersja sprzed liftingu. Tradycyjnie wóz ma 6-cylindrowy silnik przeciwsobny, który zamontowano z tyłu. Jego objętość skokowa to 3,6 l. Jednostka napędowa nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny – ten pojawił się w 2009 roku przy okazji modernizacji maszyny.

Obraz

Jak sama nazwa samochodu wskazuje, motor jest wspomagany przez turbodoładowanie. Dwie turbosprężarki VGT oraz system VarioCam pomagają silnikowi rozwijać jak największą moc. W seryjnym 911 Turbo wynosiła ona 480 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy sięgał z kolei 620 Nm przy 1950-5000 obr./min. Była też funkcja overboost, w ramach której moment obrotowy na 10 sekund mógł wzrosnąć do 680 Nm.

Wóz przedstawiony przez Cam Shaft ma ulepszoną jednostkę napędową. Modyfikacje objęły głowice, filtry powietrza, układ wydechowy oraz montaż wydajniejszych międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego, a także wgranie nowego oprogramowania do ECU. Po tych zmianach moc podskoczyła do 650 KM, a moment obrotowy do 800 Nm.

Obraz

Wzmocniony silnik i napęd na wszystkie koła sprawiają, że do setki Porsche przyspiesza w 3,80 s, a od 100 km/h do 200 km/h w 6,00 s. Przyspieszenie od 100 km/h do 300 km/h wynosi 20,30 s. Prędkość maksymalna pozostaje tajemnicą.

Przeróbki objęły także zawieszenie, w którym zainstalowano zestaw renomowanej firmy Bilstein, oraz koła – w miejsce fabrycznych obręczy pojawiły się felgi OZ. W środku zamontowano nowe fotele. Ogólnie maszyna jest lżejsza od fabrycznej o 65 kg.

Obraz

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą tego Porsche jest charakterystyczne malowanie w barwy firmy Gulf. Z takimi malowaniami startowały niegdyś m.in. Porsche 917 w 24-godzinnym wyścigu pod Le Mans.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 180, 56 KM/l (seryjny – 133,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1520 kg (- 65 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,34 kg/KM (seryjny – 3,30 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Przyspieszenie 100-200 km/h: 6,00 s
  • Przyspieszenie 100-300 km/h: 20,30 s
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Komentarze (0)