Cam Shaft Porsche 911 GT3 (2013)

Choć w produkcji jest już nowe Porsche 911 GT3, starsza wersja nadal cieszy się zainteresowaniem wśród tunerów. Takie właśnie auto zmodyfikował Cam Shaft - specjalista od produkcji folii do ozdabiania nadwozi.

Cam Shaft Porsche 911 GT3 (2013)
Olgierd Lachowski

03.09.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pod nóż trafiła wersja GT3 oferowana przez Porsche w latach 2006-2009. W tym ostatnim roku auto przeszło lifting obejmujący zarówno nadwozie, jak i stronę mechaniczną. Podniesiono także moc jednostki napędowej.

Wprowadzone na rynek w 2006 roku Porsche GT3 miało zamontowany z tyłu przeciwsobny wolnossący silnik. Motor miał objętość skokową dokładnie 3600 cm[sup]3[/sup]. Te 3,6 l zamknięte było w sześciu cylindrach. Jednostka silnikowa była jeszcze wtedy wyposażona w pośredni wtrysk benzyny.

Maksymalna moc dostępna dla kierowcy wynosiła 415 KM przy 7600 obr./min, zaś moment obrotowy odznaczał się wartością 405 Nm przy 5500 obr./min. Lubiąca wysokie obroty jednostka napędowa sprzężona była z 6-biegową ręczną przekładnią, która przekazywała moc dalej, na tylne koła.

Obraz

Ważący około 1,4 tony wóz według katalogów potrzebował 4,30 s na osiągnięcie prędkości 100 km/h, a przyspieszanie kończyło się, gdy maszyna rozpędziła się do 310 km/h. W wielu magazynach motoryzacyjnych można było jednak znaleźć informacje o lepszym, niż podawała fabryka czasie sprintu do setki.

Cam Shaft stało się rozpoznawalną firmą, po tym jak przedstawiło trzy lata temu Cadillaca CTS-V we własnej wersji. Przedsiębiorstwo trudni się produkcją na oklein - zarówno na indywidualne zamówienie, jak i na szerszą skalę. Ponadto Cam Shaft ma własny warsztat, w którym ozdabia auta swoimi produktami.

Obraz

Prezentowane dziś Porsche zostało ofoliowane kilkoma warstwami materiału. Bazą była okleina w białym perłowym kolorze, za którą właściciel samochodu zapłacił 2400 euro. Dodatkowe ozdabianie we wzór łudząco podobny do barw dawnego wyścigowego zespołu Martini kosztowało kolejne 1650 euro. Dość wysoka cena wynikała z faktu, że tuner miał zadbać o najdrobniejsze szczegóły i pokryć nawet trudne do oklejenia zakrzywione powierzchnie.

Jak widać, maszyna nie ma na nadwoziu napisów Martini. Trudno powiedzieć, z czego to wynika - może z obawy właściciela o znak towarowy i prawa do jego zastrzeżenia, które należą się Martini?

Tuning optyczny objął też felgi, które przy udziale partnera - AG-Felgenveredlung Krefeld - Cam Shaft pokryło czarną farbą proszkową. Efekt jest bardzo dobry.

Obraz

Choć modyfikacje wizualne przeważają w tym Porsche, dokonano także dwóch drobnych zmian technicznych. Po pierwsze zainstalowano nowy program w sterowniku jednostki motorowej, co podniosło moc silnika o 20 KM, po drugie - wymieniono zawieszenie na zestaw KW Variant 3, a więc kit z pełną regulacją charakterystyki.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,83 KM/l (seryjny - 115,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19
  • Koła tylne: 12,0 x 19
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,21 kg/KM (seryjny - 3,36 kg/KM)
  • Długość: 4327 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2355 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]

Źródło: WCF

Komentarze (0)