"Cały czas tłukło". Volvo chce dotrzeć do młodych techno reklamą na YouTube

Najpopularniejszy SUV Volvo – XC60 – zdecydowanie zawyża średnią wieku nabywców marki. Amerykański oddział koncernu chce to zmienić i wypuszcza reklamę stworzoną dla młodych.

Volvo pokazało techno reklamę dla młodszych klientów
Volvo pokazało techno reklamę dla młodszych klientów
Źródło zdjęć: © Volvo

08.09.2022 | aktual.: 13.03.2023 15:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nabywcy XC60 mają średnio 55 lat, czyli około pięć lat więcej, niż wynosi średni wiek klientów marki Volvo – donosi Automotive News Europe.

Techno-logiczny wybór

Volvo w USA chce odmłodzić swoich klientów, dlatego szwedzki producent nawiązał współpracę z youtuberem Andrew Huangiem, który wyprodukował dla amerykańskiego oddziału osobliwą reklamę.

Kanadyjski twórca odpowiada za spot reklamowy, na który składają się dźwięki bohatera reklamy – XC60 – zmiksowane z muzyką techno. Wśród nich znalazło się klikanie pasów bezpieczeństwa, trzask zamykanych drzwi czy składanie lusterek.

Tak brzmi wyposażenie

Trwająca niewiele ponad minutę reklama pod pretekstem komponowania melodii, zwraca uwagę na wyposażenie XC60 (m.in. oczyszczacz powietrza czy system Infotainment).

Leigh Moynihan, szef marketingu Volvo Car USA, podkreśla, że wyniki badań rynkowych wskazują na szczególne zainteresowanie klientów elementami "designu" oraz obecną w samochodach technologią.

– Chcieliśmy zobaczyć, czy uda nam się stworzyć coś nowego, by przedstawić naszym odbiorcom różne cechy XC60 w nowy i wciągający sposób – powiedział Leigh Moynihan w rozmowie z Automotive News.

The Sounds of the Volvo XC60 Plug-in Hybrid

Potężna platforma

Producenci samochodów widzą serwis YouTube jako potężną platformę, która stanowi wymierną pomoc przy wprowadzaniu na rynek klientów z "Pokolenia Z", czyli urodzonych między 1995 a 2012 r.

Statystyki podane przez Automotive News pokazują, że YouTube (należący do koncernu Google) – który na swojej witrynie notuje 14 mld odwiedzin miesięcznie – jest drugą najczęściej wybieraną przez mężczyzn w wieku od 25 do 34 lat stroną internetową.

Respekt mogą też budzić wpływy z reklam internetowego giganta. Reklamodawcy zapłacili w zeszłym roku (2021) za treści na YouTube 28 mld dol. To wynik o 46 proc. wyższy niż w 2020 r.

Siła influencerów

Sama obecność na portalu to jedno, natomiast równie ważne dla marketingowców jest dotarcie do młodszych klientów przez influencerów, z którymi młodzi internauci są zżyci i którym ufają.

Producent najnowszej reklamy Volvo ma np. 2,3 mln subskrybentów i dostęp do pożądanej (także przez koncern) demografii – 25-34 l. Dodatkowym autem reklam wideo w internecie jest ich długość. Dzięki temu twórcy nie są ograniczeni telewizyjnymi 30 sekundami.

Bez analizy ani rusz

Volvo już zapowiedziało, że wykorzysta internetowe narzędzia analityczne, by śledzić reakcje widzów na swoją muzyczną reklamę. Ma to pomóc producentowi w lepszym zarządzaniu marketingiem.

– To okazja, aby zobaczyć, gdzie leży zainteresowanie konsumentów – tłumaczy Moynihan.

Volvo XC60, które w USA konkuruje głównie z Audi Q5, BMW X3 i Mercedesem GLC, wypracowało w 2021 r. ponad jedną trzecią całej sprzedaży marki w Stanach Zjednoczonych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Volvoreklamysprzedaż samochodu
Komentarze (7)