Było coupé, jest roadster – Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT (2011)

Kilka miesięcy temu Kicherer pokazał Mercedesa SLS AMG z zamkniętym nadwoziem. Teraz przyszła kolej na odmianę roadster. Czy ten wóz jest tak samo interesujący jak coupé?

Było coupé, jest roadster – Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT (2011)
Olgierd Lachowski

21.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kilka miesięcy temu Kicherer pokazał Mercedesa SLS AMG z zamkniętym nadwoziem. Teraz przyszła kolej na odmianę roadster. Czy ten wóz jest tak samo interesujący jak coupé?

Tuner z Niemiec przygotował bardzo skromny pakiet stylistyczny. W jego skład wchodzi zmieniona atrapa chłodnicy z usuniętym logotypem Mercedesa, mała listwa pod przednim zderzakiem, nakładki na progi i listwa na klapie bagażnika. Ostatnich dwóch elementów nie odnajdziemy w tym sportowym samochodzie, ale oczywiście znajdują się w ofercie.

Wóz porusza się na 20-calowych felgach z przodu i z tyłu (w aucie seryjnym przednie felgi mają średnicę 19”). To model RS-1 instalowany również w odmianie z zamkniętym dachem.

Kicherer SLS AMG Roadster ma większy zapas bezpieczeństwa przy dynamicznej jeździe po łukach. A to za sprawą nowego, kompletnego zawieszenia z amortyzatorami z regulowaną charakterystyką pracy. Przedni „zawias” posiada układ unoszenia o kilkadziesiąt milimetrów, co powinno ułatwić podjeżdżanie pod krawężniki.

Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT fot.2
Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT fot.2

Nawiązujący stylem do legendarnego 300 SL Gullwing sportowy Mercedes XXI wieku kryje pod niezwykle długą maską silnik o kodzie M159. To jednostka V8 o objętości skokowej 6,2 l wytwarzająca 571 KM mocy przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min.

Z M159 współpracuje 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów przekazująca moment obrotowy na tylne koła.

Dzięki takiemu motorowi auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,80 s i osiąga prędkość 317 km/h.

Prezentowany samochód dysponuje jednak nieco lepszymi osiągami i większą mocą silnika. Aż 59 KM więcej bierze się ze zmienionych niektórych elementów układu wydechowego (dodano m.in. zawór kontrolny oraz zmieniono ostatni tłumik), sportowego filtra powietrza oraz z przeprogramowanego ECU.

630 KM skróciło czas przyspieszania do setki do 3,50 s, a prędkość maksymalną podniosło do 320 km/h.

Osoby, którym to nie wystarczy mogą zażyczyć sobie wymiany całego „wydechu”. W nowym zestawie inne są kolektory wydechowe, tłumiki, a także konwertery katalityczne. Zaawansowane ulepszenia windują moc do 650 KM, a maksymalny moment obrotowy do 720 Nm.

Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT fot.3
Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT fot.3

Kicherer nie ujawnia kosztów tuningu, ani osiągów auta w wersji 650-konnej.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,48 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20” RS-1
  • Koła tylne: 20” RS-1

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,75 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside7268/block
Komentarze (0)