BMW X3M i X4M od Dählera – mocy przybywaj

Dla spragnionych wrażeń potencjalnych właścicieli BMW X3 albo X4 bawarski producent przygotował ich sportowe wersje, okraszone magiczną literką M. Dla niektórych nawet 510 KM z wersji Competition to jednak wciąż za mało. Szwajcarski tuner Dähler przychodzi z pomocą.

BMW X3 M i X4 M od Dähler dysponują mocą 610 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 760 Nm
BMW X3 M i X4 M od Dähler dysponują mocą 610 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 760 Nm
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

09.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wydawałoby się, że mocniejsza i ostrzejsza wersja Competition w M-kowych modelach BMW zaspokoi wszelkie pragnienia większych doznań wśród wielbicieli mocnych samochodów. Jednak gdyby tak było, większość firm tuningowych mogłaby natychmiast zwinąć interes, a jednak ich produkty cieszą się niemałym zainteresowaniem.

Dähler, który trudni się w przerabianiu głównie produktów z koncernu BMW, wziął tym razem na warsztat SUV-owe rodzeństwo wytwarzane w Spartanburgu. Chodzi oczywiście o X3 oraz jego interpretację w stylu coupe – X4. Oba auta mogą dysponować w topowej odmianie 3-litrowymi silnikami 6-cylindrowymi z podwójnym doładowaniem, o mocy 480 lub w wersji Competition – 510 KM.

Tuner niedługo wprowadzi jeszcze mocniejszą odmianę oraz opcjonalne, regulowane zawieszenie
Tuner niedługo wprowadzi jeszcze mocniejszą odmianę oraz opcjonalne, regulowane zawieszenie© fot. mat. prasowe

Tunerom udało się uzyskać po modyfikacjach aż 610 KM oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Choć Szwajcarzy nie zdradzają o ile poprawi się dzięki temu przyspieszenie, można mniemać, że osiągnięcie 100 km/h to kwestia niespełna 4 sekund. Z kolei prędkość maksymalna została podniesiona do granicy 300 km/h.

Dähler nie ograniczył się jednak wyłącznie do zmian w silniku. X3 i X4 otrzymały także dedykowany układ wydechowy ze stali nierdzewnej, obniżone, sportowe zawieszenie, 21- lub 22-calowe, kute felgi aluminiowe oraz skromne dokładki zderzaków.

Z zewnątrz Dähler dobrze maskuje swoje wyroby - skromne dokładki, inne felgi i układ wydechowy z grawerowanymi końcówkami to jedyne znaki rozpoznawcze
Z zewnątrz Dähler dobrze maskuje swoje wyroby - skromne dokładki, inne felgi i układ wydechowy z grawerowanymi końcówkami to jedyne znaki rozpoznawcze© fot. mat. prasowe

Co więcej, podobno tuner pracuje także nad jeszcze mocniejszą odmianą oraz regulowanym zawieszeniem. Na kuracje zwiększającą możliwości mogą się zdecydować zarówno właściciele X3/X4 M jak i X3/X4 M Competition.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/27]
Źródło artykułu:WP Autokult
tuningBMWBMW X3
Komentarze (2)