BMW X1 w oficjalnej odsłonie
Do gamy modeli oferowanych przez niemieckiego producenta dołączył kolejny, czwarty już SUV. X1 jest najmniejszym pojazdem z "terenowymi" aspiracjami, jaki do tej pory zaprezentowało BMW. Pojazd powstał na płycie podłogowej serii 3 i jest krótszy, węższy i aż o 14 centymetrów niższy od X3.
03.07.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do gamy modeli oferowanych przez niemieckiego producenta dołączył kolejny, czwarty już SUV. X1 jest najmniejszym pojazdem z "terenowymi" aspiracjami, jaki do tej pory zaprezentowało BMW. Pojazd powstał na płycie podłogowej serii 3 i jest krótszy, węższy i aż o 14 centymetrów niższy od X3.
Optycznie wydaje się, że jest to pół-SUV, ale to dodaje mu trochę dynamiki. Auto będzie dostępne ze standardową paletą jednostek napędowych z czego modele z dwulitrowymi dieslami mogą również napędzać wyłącznie tylną oś.
Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie dla osób, które nie mają nikomu nic do udowodnienia, przecież i tak system kontroli trakcji pozostanie cały czas włączony, a X1 nie poradzi sobie w terenie. Dodatkowym argumentem, który przemawia za rozsądniejszym wariantem sDrive(napęd na tylną oś) są osiągi. Ciężko określić jak wielka będzie różnica w cenie, ale 143-konne X3 sDrive18d przyspiesza do setki w 9.6-sekundy, spala średnio 5.2-litra na sto kilometrów i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Jego odpowiednik z napędem na obie osie xDrive18d jest wolniejszy i ma nieco większy apetyt na paliwo(5.7-litra).
Ciężko przyczepić się do stylistyki, wygląd nowych modeli BMW, podobnie jak i Audi jest do przewidzenia. Bardzo podoba mi się natomiast wnętrze, deska rozdzielcza za sprawą długich i łagodnych łuków wydaje się miła dla oka. Z tyłu chyba najbardziej widać niewielkie rozmiary X1. Na kanapie siedzi się dość nisko, ale za to pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca na wysokości głowy. Bagażnik o powierzchni tylko 420 litrów może zostać powiększony nawet do 1350 litrów.
Na naszym rynku auto zadebiutuje już niebawem, wtedy poznamy również jego cenę. Najtańsza wersja X3 xDrive20i kosztuje w chwili obecnej 146.800 złotych, stawiam na 127.900 za X1 sDrive18d. Samochód ma konkurować z Toyotą RAV-4, czy Hondą CRV. Ja widzę go jednak jako świetną alternatywę dla małego rodzinnego kombi.
New BMW X1 SUV - Driving and Static Shots
Źródło: carscoop.blogspot.com