BMW Serii 3 (2012) - polski cennik

Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie BMW pojawił się cennik najnowszej odsłony Serii 3, a więc najmniejszego sedana oferowanego przez producenta z Bawarii. Jak gruby portfel potrzebny jest do kupna rywala Audi A4 oraz Mercedesa Klasy C?

BMW Serii 3 (2012) - polski cennik
Bartosz Pokrzywiński

25.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie BMW pojawił się cennik najnowszej odsłony Serii 3, a więc najmniejszego sedana oferowanego przez producenta z Bawarii. Jak gruby portfel potrzebny jest do kupna rywala Audi A4 oraz Mercedesa Klasy C?

Produkcja najnowszego BMW Serii 3, które w nomenklaturze niemieckiego producenta oznaczone zostało jako F30, rozpoczęła się 28 października, a więc niespełna miesiąc temu. Auto ma trafić do europejskich salonów w lutym 2012 roku, jednak już teraz dostępny jest jego polski cennik.

Obecnie BMW Serii 3 F30 sprzedawane jest oczywiście tylko w wersji z nadwoziem sedan, bowiem tylko ją zaprezentowano do tej pory. Auto można kupić jedynie w 4 wersjach silnikowych. Najtańszy jest klasyczny 4-cylindrowy turbodiesel pracujący pod maską modelu 320d. 184 KM oraz aż 380 Nm momentu obrotowego sprawia, że mały niemiecki sedan rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,5 s oraz osiąga prędkość maksymalną 235 km/h.

Za BMW 320d trzeba w polskich salonach zapłacić 146 900 zł. Dokładnie tyle samo kosztuje słabsza, 163-konna wersja tego samego silnika, która jest sercem odmiany 320d EfficentDynamics Edition. W tym przypadku sprint 0-100 km/h trwa 8 sekund, jednak według BMW średnie spalanie auta wynosi jedynie 4,1 l na 100 km.

Obraz

152 900 zł zapłacimy za Serię 3 z jednostką benzynową 2,0 o mocy 245 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego. Jest to wersja 328i, która do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 5,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Jeśli jednak takie osiągi byłyby niewystarczające, w Polsce dostępne jest także 335i, które pod maską ma aż 306 KM i 400 Nm. Sprint 0-100 km/h został skrócony do 5,5 s, a prędkość maksymalna bez zmian. BMW 335i to wydatek rzędu 207 900 zł.

Każdy model dostępny jest w 3 wersjach stylizacyjnych: Luxury Line, Modern Line oraz Sport Line. Co ciekawe, w zależności od mocy silnika, cena tych wariantów jest inna. W BMW 320d za każdy zapłacimy 7756 zł, dokładnie tyle samo co w przypadku 328i, w BMW 320d EfficentDynamics Edition 5102 zł, a w najmocniejszym jak dotychczas 335i wymagają one aż 8920 zł dopłaty.

Obraz

Wersje wyraźnie się od siebie różnią, przykładowo w odmianie Sport Line można wybrać tapicerkę z kolorowymi akcentami. Wygląda to naprawdę rewelacyjnie, BMW dokładnie przemyślało możliwość personalizacji i zabrało się do tego chyba trochę lepiej niż Mercedes.

Spośród elementów wyposażenia dodatkowego warto zwrócić uwagę na nawigację satelitarną - 9755 zł, pakiet serwisowy BMW Service Inclusive na 6 lat lub 150 000 km - 11 141 zł, automatyczną skrzynia biegów 9223 zł oraz kamerę surround view - 3022 zł.

Szczegółowy cennik wersji oraz wyposażenia dodatkowego dostępny jest w konfiguratorze na stronie internetowej BMW.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)