BMW M3 CRT - gdy zwykłe M3 to za mało
Podczas trwającej właśnie imprezy Nürburgring 24h BMW zaprezentowało limitowaną edycję M3 CRT, będącej połączeniem nadwozia M3 Sedan z technologią M3 GTS Coupe.
24.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W budowie wielu elementów użyto tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP) co pozwoliło na znaczną redukcję masy. CFRP wykorzystano przy przednim i tylnym spoilerze, pokrywie silnika (50% lżejsza) oraz kubełkowych fotelach kierowcy, pasażera i tylnych siedzeniach co pozwoliło obniżyć masę własną o 45 kg względem standardowego M3 Sedan (do 1580 kg). Inżynierowie zapewniają, że dokonując jeszcze kilku modyfikacji można bez problemu oszczędzić więcej niż 70 kg.
Pod lżejszą maską znalazła się jednostka V8 o pojemności 4360 cm³ generująca moc 450 KM (przy 8300 rpm) i 440 Nm (przy 3750 rpm) sprzężona z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową M-DCT Drivelogic przekazującą moment na tylną oś. Samochód potrzebuje 4,4 sekundy na osiągnięcie prędkości 100 km/h ze startu zatrzymanego, a prędkość maksymalną ustalono na 290 km/h.
Ze zmian mechanicznych warto wymienić także układu wydechowy ze stopów tytanu, regulowane, zmodyfikowane tylne zawieszenie, wzmocnione, sześciotłoczkowe hamulce czy przeprogramowany system DSC (Dynamic Stability Control). Z zewnątrz oko przykuwają 19-calowe obręcze z ogumieniem 245/35 R19 z przodu i 265/35 R19 z tyłu oraz oryginalna kompozycja kolorystyczna zarówno w środku jak i na zewnątrz. Powstanie tylko 67 egzemplarzy BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) w cenie 130 000 euro.
Źródło: Carscoop