Slate Truck to tani elektryk, który ma zrewolucjonizować rynek. Stoi za nim Jeff Bezos

Ceny nowych aut wciąż są jednym z największych hamulców elektromobilności. Slate Truck ma być lekarstwem na ten problem. Mały pickup został właśnie zapowiedziany w USA.

Slate Truck
Slate Truck
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Slate
Aleksander Ruciński

25.04.2025 | aktual.: 25.04.2025 12:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Slate powstał, by oddać władzę w ręce klientów, których przemysł samochodowy ignorował" - powiedział szef firmy Chris Barman podczas czwartkowego wydarzenia w Los Angeles. Amerykański startup współfinansowany przez szefa Amazona, Jeffa Bezosa chce zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny, dając klientom proste i tanie auto na prąd.

Truck, bo tak nazywa się pierwszy model marki Slate, ma kosztować 20 tys. dolarów po uwzględnieniu federalnych zachęt podatkowych dla pojazdów elektrycznych. Niska cena nie bierze się jednak znikąd. Wyposażenie jest dość spartańskie - w podstawowym wydaniu nie dostaniemy nawet elektrycznie sterowanych szyb czy choćby bazowych multimediów.

Slate Truck
Slate Truck© Materiały prasowe | slate

Slate planuje produkcję Trucka w USA, ale nie ogłosiło jeszcze lokalizacji fabryki. Firma chce obniżyć koszty, oferując jedną prostą specyfikację — dwudrzwiową, dwumiejscową kabinę, która jest dostępna tylko w jednym kolorze - oczywiście szarym łupkowym. Chętni będą mogli jednak wybrać akcesoryjną nakładkę na skrzynię ładunkową, która zmieni pickupa w pięciomiejscowego SUV-a.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mechanika też będzie prosta. Firma chce wykorzystać jeden elektryczny silnik zamontowany na tylnej osi, generujący 201 KM mocy. Do wyboru będą dwa pakiety akumulatorów - podstawowy o pojemności 52,7 kWh i opcjonalny 84,3 kWh. Minimalny deklarowany zasięg to 240 km. Auto ma być też całkiem szybkie - obiecywany czas sprintu do setki to 8 sekund.Spora w tym zasługa stosunkowo niewielkiej jak na elektryka masy wynoszącej około 1600 kg.

Slate planuje sprzedaż bezpośrednią, bez udziału sieci dealerskiej. Powstać mają jednak lokalne centra serwisowe. Oczywiście projekt rodzi wiele pytań. Nawet przy wsparciu takich osób jak Jeff Bezos, wprowadzenie auta do produkcji będzie ogromnym wyzwaniem. A wraz z wygasaniem federalnych zachęt podatkowych dla pojazdów elektrycznych, cena 20 000 dolarów może być niemożliwa do utrzymania.

Już wielokrotnie słyszeliśmy równie śmiałe plany i deklaracje, lecz rzeczywistość brutalnie je weryfikowała. Pozostaje mieć nadzieje, że tym razem będzie inaczej.

  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
  • Slate Truck
[1/21] Slate TruckŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Slate
jeff bezoselektromobilnośćpickup
Komentarze (1)