Mazda pokazała kolejnego chińskiego elektryka. Nazywa się EZ‑60

Nowy elektryczny SUV Mazdy, model EZ-60, zadebiutował na targach Auto Shanghai 2025. Pojazd opracowany we współpracy z chińskim producentem Changan oferuje imponujący zasięg i zaawansowane technologie, stanowiąc konkurencję dla Tesli Model Y.

Mazda EZ-60
Mazda EZ-60
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mazda
Aleksander Ruciński

25.04.2025 10:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda EZ-60 nie jest w pełni autorskim projektem japońskiego producenta. Powstała dzięki współpracy z lokalnym partnerem Changan i bazuje mechanicznie na modelu Deepal S07. Nowy SUV z napędem na tylne koła nawiązuje do swojego sedanowego odpowiednika, modelu EZ-6, który trafił już do Europy jako Mazda 6e. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że EZ-60 również pojawi się poza Chinami, być może pod nazwą CX-6e.

Zaprezentowany wcześniej jako koncept Arata, EZ-60 jest pojazdem w pełni elektrycznym. Mazda deklaruje maksymalny zasięg około 600 kilometrów według chińskiego cyklu CLTC. Choć nie podano pojemności akumulatora, wspomniany Changan Deepal S07 wyposażony jest w baterię 80 kWh w wersji o większym zasięgu.

Podobnie jak w przypadku modelu EZ-6, nowy SUV dostępny będzie także w wersji Range Extender. Wykorzystuje on silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra jako generator doładowujący baterię, co pozwala na osiągnięcie łącznego zasięgu ponad 1000 kilometrów. Ta hybrydowa wersja oferuje elektryczny zasięg około 161 kilometrów dzięki akumulatorowi litowo-żelazowo-fosforanowemu o pojemności 31,7 kWh dostarczanemu przez firmę CATL.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

EZ-60 napędzany jest wyłącznie na tylne koła. W wersji z range extenderem zastosowano tylny silnik elektryczny o mocy 255 KM oraz silnik benzynowy o mocy 97 KM, pełniący rolę generatora i niepołączony mechanicznie z kołami. Wersja hybrydowa oferuje idealny rozkład masy 50:50, podczas gdy w pełni elektryczna ma stosunek 47:53 ze względu na większą baterię.

Nowy SUV został wyposażony w wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz elektronicznie sterowane amortyzatory. Pojazd porusza się na 21-calowych felgach z oponami o rozmiarze 255/40 R21. Jeśli chodzi o wymiary: EZ-60 mierzy 4850 mm długości, 1935 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Jest dłuższy i szerszy od Tesli Model Y, ale nieco niższy.

Mazda EZ-60
Mazda EZ-60© Materiały prasowe | Mazda

Wnętrze Mazdy EZ-60 to nowoczesność w pełnym tego słowa znaczeniu. Centralnym punktem kabiny jest ogromny, 26,45-calowy wyświetlacz 4K, otoczony dwoma mniejszymi ekranami podłączonymi do kamer bocznych. Dodatkowo, samochód wyposażono w trójwymiarowy wyświetlacz head-up. W kabinie znajdują się aż 23 głośniki, w tym w zagłówkach przednich siedzeń, co pozwala kierowcy i pasażerowi na słuchanie różnej muzyki jednocześnie.

Mazda EZ-60 trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze w tym roku. Producent nie ujawnił planów dotyczących wprowadzenia modelu na inne rynki.

  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
[1/19] Mazda EZ-60Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Mazdaelektromobilnośćcrossover
Komentarze (0)