Oficjalny debiut Hongqi w Polsce. Luksus po chińsku
Podczas tegorocznych targów Poznań Motorshow 2025 Polacy po raz pierwszy mogli z bliska zobaczyć samochody marki Hongqi – najstarszego i najbardziej prestiżowego producenta aut luksusowych z Chin.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć początkowo Hongqi produkowała auta wyłącznie dla najwyższych urzędników państwowych, dziś jej modele dostępne są w 97 krajach. W 2024 roku koncern FAW Group, do którego należy Hongqi, wyprodukował ponad 3,2 mln pojazdów, z czego ponad 400 tys. sygnowanych właśnie tą marką. Wśród projektantów Hongqi znajduje się m.in. Giles Taylor, były szef designu Rolls-Royce, który obecnie odpowiada za stylistykę.
W Polsce marka Hongqi jest mało znana, choć samochody te importowała firma Iconic Motors. Jednak debiut w Poznaniu to jednocześnie debiut oficjalnej dystrybucji tych samochodów przez spółkę Asian Automotive Distribution Center.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W polskiej ofercie debiutują cztery modele:
- Hongqi HS3 – kompaktowy SUV (4,65 m długości) dostępny z silnikami 1.5 i 2.0 (252 KM), napędem na cztery koła i dynamicznymi osiągami (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 7 sekund). Ceny startują od 139 900 zł.
- Hongqi HS5 – luksusowy SUV klasy średniej (4,76 m), zaprojektowany przez Italdesign, z silnikiem 2.0 i napędem AWD. Ceny od 159 900 zł.
- Hongqi H5 – elegancka limuzyna (4,99 m), wyróżniająca się charakterystycznym grillem i nowoczesnym wnętrzem. Dostępna od 163 900 zł.
- Hongqi H9 – flagowa limuzyna (5,14 m), która konkuruje z niemieckimi gigantami segmentu premium. Oferuje m.in. fotele z masażem, czterostrefową klimatyzację, aktywną redukcję hałasu i pneumatyczne zawieszenie. Ceny od 284 900 zł.
Plany i serwis
Pierwsze samochody Hongqi z AADC pojawią się na polskich drogach pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca roku przewidziano dostawę około tysiąca aut oraz uruchomienie 10 salonów w największych miastach. Każdy z punktów sprzedaży będzie oferował pełne zaplecze serwisowe, a wszystkie modele objęte zostaną 5-letnią gwarancją (do 150 tys. km).
Strategia cenowa Hongqi zakłada oferowanie bogato wyposażonych samochodów w cenach, w których konkurencja sprzedaje podstawowe wersje swoich modeli. Hongqi stawia na połączenie luksusu, innowacji i konkurencyjności.