Mówią o "tajnej broni". Chińskie silniki mają podbić świat
Na targach motoryzacyjnych w Szanghaju chiński producent Great Wall Motor zaskoczył branżę, prezentując nowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów. Producent nazywa swój nowy silnik "tajną bronią na rynkach luksusowych".
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas gdy europejskie marki stopniowo odchodzą od ośmiocylindrówek, Chińczycy rozwijają tę technologię. Na targach w Szanghaju pokazali czterolitrową jednostkę z podwójnym doładowaniem. W przyszłości trafi ona do luksusowych modeli.
Zobacz także
Silnik ma stosunkowo prostą konstrukcję: aluminiowy blok, rozrząd DOHC oraz dwie turbosprężarki w umieszczone pośrodku, pomiędzy rzędami cylindrów (tzw. układ hot-vee).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy silnik, określany przez GWM jako "arcydzieło chińskich silników o dużej pojemności" i "tajna broń na rynkach luksusowych", ma być kompatybilny z napędami hybrydowymi typu plug-in. Choć producent nie ujawnił jeszcze danych dotyczących mocy czy momentu obrotowego, wiadomo, że jednostka została zaprojektowana z myślą o nowej luksusowej marce GWM o nazwie Confidence oraz o wybranych SUV-ach z serii Tank.
Chińczycy zamierzają wykorzystać tę jednostkę, by konkurować z zachodnimi markami luksusowymi, łącząc tradycyjną moc silnika z nowoczesną technologią hybrydową.
Hybrydowe układy napędowe GWM są zaprojektowane tak, by w normalnych warunkach korzystać głównie z napędu elektrycznego. Silnik V8 ma włączać się podczas większego obciążenia, na przykład przy holowaniu lub dynamicznym wyprzedzaniu. Istnieje jednak nadzieja, że producent przewidzi tryby jazdy pozwalające kierowcom cieszyć się pełnym potencjałem V8 według własnego uznania.