Czy BMW ma się czym chwalić? Oto nowe X4

Dobra wiadomość: BMW X4 zostało wycofane z produkcji. Zła wiadomość jest z kolei taka, że pojawiła się jego najnowsza generacja. Auto jest większe, szybsze, nowocześniejsze oraz tak samo dyskusyjne stylistycznie.

BMW X4 z tej perspektywy jeszcze jest do zaakceptowania
BMW X4 z tej perspektywy jeszcze jest do zaakceptowania
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

14.02.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sens istnienia BMW X4 jest dla mnie nieodgadniętą zagadką. O ile jestem jeszcze w stanie zrozumieć chęć zakupu BMW X3, to wybór wersji "coupe" nie ma sensu. Opadający dach nie tylko zmniejsza bagażnik czy miejsce nad głową z tyłu, ale i sprawia, że całe auto wygląda nieproporcjonalnie. Najwyraźniej jednak znajduję się w mniejszości, bowiem BMW przygotowało nowe X4 od podstaw. A skoro to zrobiło, auto musi się całkiem nieźle sprzedawać.

Nowa generacja BMW X4 osadzona jest na platformie CLAR (czyli tej wykorzystanej w serii 7, 5 czy X3). W porównaniu z dotychczasowym modelem auto jest dłuższe o nieco ponad 8 cm, szersze o 3,5 cm, a jego rozstaw osi rozciągnięto o dodatkowe 5,4 cm. Pomimo to inżynierom udało się zmniejszyć wagę nawet o 50 kg w zależności od wersji, a rozkład mas wynosi idealne 50/50.

Czy to Mercedes GLC Coupe? Nie, to nowe BMW X4
Czy to Mercedes GLC Coupe? Nie, to nowe BMW X4© mat. prasowe

Nikt nie będzie poważnie rozpatrywał X4 w kategoriach samochodu sportowego, lecz jednostki napędowe robią wrażenie. Najsłabsze egzemplarze mają 184 KM, a auta z serii M Performance (czyli jeszcze niepełnoprawne „eMki”) napędzane są przez sześciocylindrowe motory o pojemności 3 litrów i o mocy 360 koni mechanicznych. Sprint do setki zajmie im mniej niż 5 sekund. W serii M Performance znajdziemy też diesla o mocy 326 koni mechanicznych.

Najszybsze modele to nie tylko większa moc, ale i 20-calowe felgi (opcjonalnie jeszcze większe!), sportowe hamulce M Sport oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na tylnej osi. Producent zaoferuje też adaptacyjne zawieszenie.

Zaprojektowane od nowa. Od razu widać, że to projekt BMW
Zaprojektowane od nowa. Od razu widać, że to projekt BMW© mat. prasowe

Może się wydawać, że wnętrze jest przeniesione ze starszego modelu, jednak jak twierdzą przedstawiciele marki, jest to zupełnie nowy projekt. Na pokładzie znajdziemy ekran o rozmiarze 10,25 cala, powiększony o 75 proc. wyświetlacz HUD, możliwość wydawania poleceń głosem lub też gestami. Zaskoczenia nie ma za to w kwestii bezpieczeństwa, bo jest tu wszystko. Adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, asystent parkowania i wiele innych.

BMW X4 ma konkurować między innymi z Mercedesem GLC Coupe (może dlatego jest do niego tak podobny z tyłu) oraz Jaguarem F-Pace. To tylko jeden z wielu członków rodziny X, która powiększy się w tym roku. W salonach zobaczymy też modele X2 czy X7.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (31)