Zaczekaj na nowe silniki w Dusterze. O to prosili klienci

Nowe napędy w Dacii to kolejny krok w rozwoju tej marki, ale także w kierunku częściowej elektryfikacji i obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Dyrektor generalny Denis Le Vot zapowiedział niedawno premierę napędu, który w Dusterze może być hitem.

Dacia Duster będzie oferowana w wersji 4x4 z automatem i na LPG.
Dacia Duster będzie oferowana w wersji 4x4 z automatem i na LPG.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia, Luc Lacey
Marcin Łobodziński

13.01.2025 | aktual.: 14.01.2025 10:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Osoby, które chcą kupić Dacię Duster (obecnie także większego Bigstera) często narzekają na brak jedynego napędu, jaki chcieli by mieć, czyli połączenia 4x4 i automatycznej skrzyni biegów. Częściowo odpowiedzią na takie oczekiwania ma być nowy rodzaj napędu, jaki zapowiedział oficjalnie dyrektor marki Dacia Denis Le Vot.

Duster ma dostać napęd hybrydowy z 4x4, który będzie przypominał ten, jaki stosuje m.in. Toyota. Jednostka spalinowa ma napędzać przednią oś, natomiast elektryczna oś tylną. Funkcja AWD będzie więc realizowana napędem hybrydowym (HEV), a co za tym idzie, pojawi się też automatyczna skrzynia biegów (AT).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jakby tego było mało, silnik spalinowy w tym napędzie jest dostosowany do zasilania gazem propan-butan, a więc w ofercie pojawi się także odmiana na LPG.

Dla osób szukających nieco bardziej konserwatywnych rozwiązań i twierdzących, że takie nie jest prawdziwym 4x4 Dacia zaproponuje najlepsze z możliwych. Jest nim silnik 1.2 Eco-G, czyli na LPG, z 4x4 i przekładnią EDC. To może być prawdziwy hit.

Będą też inne wersje

To dopiero pierwszy krok w kierunku rozwoju układów napędowych w Dacii i zostanie on wykonany pod koniec 2025 roku. Jednak zmiany obejmą więcej modeli niż tylko Duster.

Prawdopodobnie takie same napędy (zarówno hybrydowych jak i Eco-G z 4x4 i EDC) dostanie większy Bigster. Ostatecznie oba te modele mają mieć pod maską to samo. Duster ma otrzymać także mocniejszy bazowy silnik 1.2 TCe 120 KM zasilany gazem w miejsce obecnie stosowanego 1.0 Eco-G. Pojawi się też mocniejszy wariant tego silnika (140 KM) na benzynę oraz klasyczna hybryda z jednostką 1.8 i mocą 155 KM, jak w Bigsterze.

Zmiany obejmą także modele SanderoJogger, które mają mieć zmodernizowane silniki 1.2 TCe, również zasilane gazem. Jogger dostanie także mocniejszy wariant hybrydowy stosowany obecnie w Bigsterze.

DaciaDacia BigsterDacia Duster
Komentarze (0)