Jak flota to auto na T. Japońska marka liderem w firmach
Toyota utrzymuje pozycję lidera na rynku flotowym w Polsce. Dzięki zaufaniu firm, Corolla z kolejnymi modelami Toyoty eksploruje ścieżki sukcesu w flotach krajowych. Zobacz, co przyczyniło się do tego triumfu.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota nadal króluje na rynku flotowym w Polsce. W 2024 roku firmy zarejestrowały 75 499 samochodów tej marki, zyskując o 8 proc. więcej pojazdów niż rok wcześniej. Udziały Toyoty wynoszą 17,3 proc., co przewyższa łączny wynik dwóch kolejnych marek na liście najpopularniejszych.
Mirosław Sochacki z Toyota Central Europe podkreśla, że sukces to efekt zaufania klientów. Corolla pozostaje najczęściej wybieranym samochodem przez polskie firmy. Miniony rok przyniósł rozwój oferty ekonomicznych i niskoemisyjnych pojazdów, w tym nową generację hybryd i hybryd plug-in. Debiutowały nowe wersje Land Cruisera i Camry, a Proace Max wzmocnił ofertę aut dostawczych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wśród dziesięciu najpopularniejszych samochodów flotowych aż pięć to modele Toyoty. Corolla, z 25 172 sprzedanymi egzemplarzami, utrzymuje dominację, a Yaris zajął trzecie miejsce z 9310 sztuk. Crossover C-HR odnotował wzrost o 18 proc., zajmując szóstą pozycję, natomiast RAV4 z 6888 egzemplarzami uplasowała się na ósmym miejscu (wzrost o 19 proc.).
Toyota wygrywa w różnych segmentach rynku flotowego. W małych autach prym wiedzie Aygo X z 44,2 proc. udziału. Liderem wśród miejskich samochodów jest Yaris (31,8 proc.), segment B-SUV zdominował Yaris Cross (20,2 proc.), a Corolla przewodzi w klasie kompaktowej (29,7 proc.). Wśród kompaktowych crossoverów prowadzi Toyota C-HR z 14,5 proc. udziału.