Jak flota to auto na T. Japońska marka liderem w firmach

Toyota utrzymuje pozycję lidera na rynku flotowym w Polsce. Dzięki zaufaniu firm, Corolla z kolejnymi modelami Toyoty eksploruje ścieżki sukcesu w flotach krajowych. Zobacz, co przyczyniło się do tego triumfu.

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ireneusz Rek, Toyota
Marcin Łobodziński

14.01.2025 | aktual.: 14.01.2025 09:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota nadal króluje na rynku flotowym w Polsce. W 2024 roku firmy zarejestrowały 75 499 samochodów tej marki, zyskując o 8 proc. więcej pojazdów niż rok wcześniej. Udziały Toyoty wynoszą 17,3 proc., co przewyższa łączny wynik dwóch kolejnych marek na liście najpopularniejszych.

Mirosław Sochacki z Toyota Central Europe podkreśla, że sukces to efekt zaufania klientów. Corolla pozostaje najczęściej wybieranym samochodem przez polskie firmy. Miniony rok przyniósł rozwój oferty ekonomicznych i niskoemisyjnych pojazdów, w tym nową generację hybryd i hybryd plug-in. Debiutowały nowe wersje Land Cruisera i Camry, a Proace Max wzmocnił ofertę aut dostawczych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wśród dziesięciu najpopularniejszych samochodów flotowych aż pięć to modele Toyoty. Corolla, z 25 172 sprzedanymi egzemplarzami, utrzymuje dominację, a Yaris zajął trzecie miejsce z 9310 sztuk. Crossover C-HR odnotował wzrost o 18 proc., zajmując szóstą pozycję, natomiast RAV4 z 6888 egzemplarzami uplasowała się na ósmym miejscu (wzrost o 19 proc.).

Toyota wygrywa w różnych segmentach rynku flotowego. W małych autach prym wiedzie Aygo X z 44,2 proc. udziału. Liderem wśród miejskich samochodów jest Yaris (31,8 proc.), segment B-SUV zdominował Yaris Cross (20,2 proc.), a Corolla przewodzi w klasie kompaktowej (29,7 proc.). Wśród kompaktowych crossoverów prowadzi Toyota C-HR z 14,5 proc. udziału.

Komentarze (0)