Te elektryki najchętniej wybierali Polacy w 2024 roku. Jedna marka zdominowała ranking

Jak wynika z danych IBRM Samar, w 2024 roku Polacy zarejestrowali 16 563 nowych aut elektrycznych. Co warte odnotowania, jest to wynik gorszy niż w analogicznym okresie roku 2023 (17 078). A jak poradziły sobie poszczególne marki?

Tesla Model X Plaid
Tesla Model X Plaid
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

14.01.2025 10:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Absolutnym hegemonem polskiego rynku aut elektrycznych okazała się Tesla. W 2024 roku nad Wisłą zarejestrowano aż 4461 aut tej marki, co przekłada się na aż 27-procentowy udział w rynku.

Jeśli chodzi o podium marek, drugą lokatę z wynikiem 1640 rejestracji zajął Mercedes, a trzecią Volvo (1265 rejestracji). Dalej mamy BMW (1241) i Audi (1019). Co ciekawe, w pierwszej dwudziestce sklasyfikowano aż dwie marki z Chin - MG na 11 pozycji oraz BYD-a na 19. Szczegółowe zestawienie znajdziecie poniżej.

Rejestracje aut elektrycznych w Polsce w 2024 roku - podział na marki

  1. Tesla: 4461 sztuk
  2. Mercedes-Benz: 1640
  3. Volvo: 1265
  4. BMW: 1241
  5. Audi: 1019
  6. Kia: 1018
  7. Volkswagen: 791
  8. Nissan: 598
  9. Hyundai: 520
  10. Renault: 405
  11. MG: 404
  12. Opel: 361
  13. Dacia: 359
  14. Fiat: 292
  15. Mini: 258
  16. Porsche: 255
  17. Peugeot: 243
  18. Skoda: 201
  19. BYD: 170
  20. Cupra: 155

Przyjrzyjmy się jeszcze poszczególnym modelom - Największym wzięciem, podobnie jak na całym świecie, cieszył się Model Y, który wyprzedził drugą Teslę Model 3 o 130 egzemplarzy. Trzecia pozycja przypadła Volvo EX30 (1070 sztuk), czwarta Audi Q4 e-tron (702 sztuki) a piąta Mercedesowi EQA (471). Jedynym chińskim autem sklasyfikowanym w top 20 modeli okazało się natomiast MG4 z ósmą lokatą i liczbą 401 rejestracji. Szczegóły poniżej.

Rejestracje aut elektrycznych w Polsce w 2024 roku - podział na modele

  1. Tesla Model Y: 2272 sztuki
  2. Tesla Model 3: 2136
  3. Volvo EX30: 1070
  4. Audi Q4 e-tron: 702
  5. Mercedes EQA: 471
  6. Nissan Leaf: 449
  7. Kia EV6: 431
  8. MG4: 401
  9. BMW i4: 388
  10. Kia Niro EV: 379
  11. Dacia Spring: 359
  12. BMW iX1: 338
  13. Mercedes EQB: 306
  14. Hyundai Kona Electric: 291
  15. Mercedes EQE SUV: 265
  16. Fiat 500: 254
  17. Renault Megane E-Tech Electric: 251
  18. Mercedes EQE: 222
  19. Volkswagen ID Buzz: 211
  20. Volkswagen ID 7: 207

Powyższe wyniki są najlepszym dowodem na to, że elektromobilność w Polsce rozwija się bardzo powoli. Co więcej, roczna sprzedaż okazała się o 3 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2023. Warto jednak wspomnieć, że Polska nie jest jedynym rynkiem, na którym odnotowano spadki. W sąsiednich Niemczech sprzedaż elektryków spadła bowiem aż o 27,4 proc.

Komentarze (0)