Biała Srebrna Strzała – Senner SLS AMG (2011)
Mercedes SLS AMG cieszy się bardzo dużym wzięciem u firm tuningowych. Wiele z nich już dawno przedstawiła swoje pomysły światu, ale Senner Tuning dopiero teraz zabrało się za ten wóz.
28.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes SLS AMG cieszy się bardzo dużym wzięciem u firm tuningowych. Wiele z nich już dawno przedstawiła swoje pomysły światu, ale Senner Tuning dopiero teraz zabrało się za ten wóz.
Propozycji firm tuningowych jest mnóstwo. Każdy znajdzie coś dla siebie – od tanich modyfikacji skupiających się głównie na zmianach felg i nadwozia, po ulepszenia bardzo drogie, czego przykładem jest Brabus SLS AMG 700 Biturbo. Projekt Sennera należy raczej do pierwszej grupy, choć mechanicy zajęli się nie tylko stroną wizualną, ale też mechaniczną auta.
Z zewnątrz SLS-a poprawionego przez Senner Tuning wyróżniają felgi Corniche Vegas o średnicy 20”. Przednie obręcze są szerokie na 9,0”, a tylne na 11,0”. Samochód porusza się na oponach 255/30 R 20 – przód i 285/30 R 20 – tył.
W głębi za kołami znajduje się zawieszenie Mercedesa złożone z elementów wyprodukowanych przez firmę KW. Zestaw da się regulować zarówno pod kątem charakterystyki pracy, jak i wysokości.
Pod maską siedzi 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l. Wolnossący potwór normalnie wytwarza 571 KM mocy maksymalnej, co pozwala rozpędzić SLS-a do 317 km/h. Po tuningu Sennera objętość jednostki napędowej się nie zmieniła, ale moc już tak. Teraz motor ma 606 KM mocy, a moment obrotowy podniósł się do 690 Nm.
Lepsze parametry osiągnięto, stosując nową centralną jednostkę sterującą, zestaw sportowych filtrów paliwa i jeszcze bardziej sportowy układ wydechowy wykonany z kwasoodpornych rur.
Wnętrze niemieckiej Srebrnej Strzały pozostało bez zmian.
Jak zapewnia właściciel warsztatu – Benno Senner – jest to tylko propozycja ulepszeń i klient może indywidualnie dogadać się co do stopnia zaawansowania tuningu, a nie jest to wszystko, na co stać ekipę Senner Tuning. Opisane przeróbki są wyceniane na 19 500 euro z podatkami.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 606 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 11,0 x 20”
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6702/block
Źródło: carscoop