Rekordowy tunel pod Bałtykiem. W większości budują go Polacy
Najdłuższy podwodny tunel drogowo-kolejowy powstaje pod Bałtykiem. Imponująca inwestycja połączy Danię i Niemcy. Dzięki niemu podróż z Hamburga do Kopenhagi skróci się o dwie godziny.
18.06.2024 | aktual.: 18.06.2024 15:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak informuje RMF FM, budowę rekordowego obiektu zainaugurował król Danii Fryderyk X. Mierzący 18 km tunel będzie najdłuższą na świecie podwodną przeprawą drogowo-kolejową. Już w 2029 r. tunel połączy miasto Roedby w Danii z niemiecką miejscowością Puttgarden.
Przeprawa ma składać się z 89 betonowych elementów. Mają być one układane w morzu przy pomocy specjalistycznych statków, które zostały wybudowane w stoczni w Gdyni. Na miejsce budowy transportowane będą konstrukcje z prętów, które będą tam wzmacniane betonem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak informuje RMF FM, większość pracowników, którzy będą budować przeprawę, to Polacy. Dla samochodów przewidziano cztery pasy ruchu, a przejazd tunelem ma trwać 10 minut. Pociągiem będzie można przedostać się na drugą stronę w siedem minut.
Podczas inauguracji budowy odsłonięto pamiątkową tablicę wbudowaną w 217-metrowy odcinek tunelu. Jeszcze w 2024 r. ma on zostać zatopiony w morzu.