Bazowy Lexus GS 250 z 2,5‑litrowym V6 pod maską
W sierpniu Lexus oficjalnie ujawnił nową generację modelu GS. Ciekawa stylistycznie limuzyna w topowej wersji 450h napędzana jest układem hybrydowym - 3,5-litrowym silnikiem V6 współpracującym z motorem elektrycznym. Lexus zaprezentował właśnie podstawową wersję, którą zdecydowano się wyposażyć w 2,5-litrowy silnik benzynowy w układzie V6. Oto szczegóły.
22.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W sierpniu Lexus oficjalnie ujawnił nową generację modelu GS. Ciekawa stylistycznie limuzyna w topowej wersji 450h napędzana jest układem hybrydowym - 3,5-litrowym silnikiem V6 współpracującym z motorem elektrycznym. Lexus zaprezentował właśnie podstawową wersję, którą zdecydowano się wyposażyć w 2,5-litrowy silnik benzynowy w układzie V6. Oto szczegóły.
Samochód z nową opcją silnikową powinien być dostępny na rynku latem przyszłego roku. Wspomniana wyżej, bazowa jednostka napędowa to 2,5-litrowy silnik benzynowy w układzie V6, który generuje 209 KM przy 6400 obr./min. oraz 253 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 8,6 s, a prędkość maksymalną oszacowano na 230 km/h.
Lexus podaje, że model GS 250 powinien średnio zużywać 8,9 l na każde przejechane 100 km, a emisja CO2 do atmosfery to 207 g/km. Wszystkie te dane może nie robią większego wrażenia, ale przecież będzie to podstawowy model - dla żądnych większych wrażeń Lexus przygotował model GS 350 (306 KM) i GS 450h (łączna moc napędu hybrydowego to 338 KM). Dla indywidualistów pragnących agresywniejszej stylistyki i bardziej sportowego zacięcia Lexus w swojej ofercie będzie miał także pakiet F Sport Package.
[block position="inside"]6918[/block]
Źródło: Carscoop