Lexus GS

Lexus GS klasyfikuje się jako auto wyższej klasy średniej (segment E). Ten usportowiony model czterodrzwiowego Lexusa w wersji sedan zadebiutował w 1991 roku. Wedle zamysłu inżynierów ekskluzywnej japońskiej marki, Lexus GS był pośrednim modelem między kompaktowym Lexusem IS, a luksusowym Lexusem LS. Marka samochodu Lexus należy do japońskiego koncernu Toyota Motor Corporation .

  • Lexus GS to auto wyższej klasy średniej. Cena nowego modelu wynosi około 50.000$
  • Lexusa najnowszej generacji można nabyć z silnikami V6 2.5 i 3.5 l o mocy 209, 290 lub 306 KM. Auto jest dostępne z napędem tylnym lub AWD
  • W podróży lub podczas większych zakupów sprawdzi się bagażnik o pojemności około 550 l
  • Wnętrze auta jest przestronne i schludne
  • Konkurencją dla Lexusa GS mogą być: Audi A6, BMW serii 5, Honda Legend lub Infiniti M
[1/5] Lexus GS to auto wyższej klasy średniej. Cena nowego modelu wynosi około 50.000$Źródło zdjęć: © http://en.wheelsage.org/Porlamfer

Lexus GS – historia modelu

Nadwozie Lexusa GS zostało zaprojektowane we Włoszech, a projektu podjęła się firma Italdesign Giugiaro . Na początku ekskluzywny „japończyk” wiele wspólnego miał z Toyotą Aristo (Lexus GS pierwszej i drugiej generacji sprzedawany był w USA i Azji pod nazwą Toyota Aristo). Chociaż dwa modele miały bardzo podobne nadwozie i kabinę, to w Lexusie GS montowano inne silnik, również wyposażenie dwóch pojazdów różniło się od siebie.

Trzecie generacja GS trafiła na światowe rynki już pod wspólna nazwą Lexus GS. Auto zostało przyjęte z wielkim entuzjazmem i zdobyło uznanie w przeróżnych plebiscytach, a były to np.: Motor Trend w 1998 roku, Car and Driver w latach 1998-2000 i plebiscyt Bilda w 2007 roku. Z rokiem 2012 pojawił się Lexus GS IV.

Lexus GS – opis modelu

Lexus GS idealnie łączy w sobie sportowy charakter z wysokim komfortem podróżowania, a jego konkurencyjnymi modelami są Mercedes klasy E oraz BMW serii 5. W 2006 roku Lexus GS III został skonstruowany podług najnowszej koncepcji L-Finesse. Projekt Lexusa L-Finesse odznaczał się atletycznym nadwoziem z linią dachu ustawicznie spływającą od środka ku tyłowi. W roku 2007 Lexus GS doczekał się napędu hybrydowego .

Lexus GS – osiągi, właściwości, silniki

Pod maską Lexusa GS znajdziemy tylko potężne silniki, generujące moc rzędu 181 – 477 KM i mogące rozpędzić auto maksymalnie do 190 – 250 km/h. Przyspieszenie do „setki” potrwa 5,6 – 8,7 sekundy. Motor Lexusa GS to jednostka rzędowa lub widlasta, mająca od czterech do ośmiu cylindrów, z pojemnością 1999 – 4969 cm³.

W Lexusie GS moment obrotowy wynosi 221 – 530 Nm. Auto wyposażone jest w napęd tylny lub napęd na cztery koła. W GS występują jedynie silniki benzynowe i hybrydowe, a diesla tu nie znajdziemy.

Wymiary Lexusa GS prezentują się następująco: długość – od 4,8 do 4,96 metrów, szerokość – od 1,79 do 1,84 metra, wysokość – od 1,39 do 1,47 metra.

Lexus GS 450h F Sport – test [wideo]
Project Automotive

Lexus GS 450h F Sport – test [wideo]

Zapisz na później
Lexus GS F V8 5.0 (2016) - galeria zdjęć
Zapisz na później
Lexus GS F - jedna litera zmienia wszystko
Zapisz na później
Lexus GS F w ogniu pytań
Zapisz na później
Lexus GS F - test [wideo]
Project Automotive

Lexus GS F - test [wideo]

Zapisz na później
Lexus GS F – słabszy od konkurentów
Wojciech Kaczałek

Lexus GS F – słabszy od konkurentów

Zapisz na później