Lexus GS F – słabszy od konkurentów
Lexus zaprezentował model GS F. Samochód zadebiutuje przed publicznością podczas North American International Auto Show w Detroit.
07.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lexus GS w wersji F wyróżnia się m.in. dużym grillem, zderzakiem z pokaźnymi wlotami powietrza oraz czterema końcówkami układu wydechowego. Samochód ma mały spojler na tylnej klapie, przyciemnione lampy tylne i 19-calowe felgi.
Do jego napędu służy 5-litrowy, wolnossący silnik V8. Jednostka rozwija 473 KM przy 7100 obr./min i 527 Nm w zakresie 4800-5600 obr./min. Dla porównana, BMW M5 dysponuje 560 KM i 680 Nm, zaś Mercedes-Benz E63 AMG 557 KM i 720 Nm. Niemieccy konkurenci mają jednak doładowane motory.
Silnik Lexusa współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Samochód został wyposażony w aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential), który może pracować w jednym z trzech trybów: Standard, Slalom i Track. Producent podaje też, że Lexus GS F ma wzmocnioną konstrukcję. Zawieszenie zostało specjalnie opracowane z myślą o modelu.