Audi SQ8 ABT kusi atrakcyjną prezencją i mocarnym dieslem
Po Touaregu i SQ7 przyszedł czas na spokrewnione z nimi technicznie SQ8. Specjaliści z ABT wzięli na warsztat sportowego SUV-a Audi, dokonując w nim identycznych modyfikacji co w dwóch wspomnianych modelach. Oznacza to nie tylko atrakcyjny wygląd, ale i niezłe osiągi wynikające z zastosowania mocnego diesla.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ABT uczy się od koncernu Volkswagena. Jeden pakiet modyfikacji znalazł zastosowanie już w trzech modelach. Łączy je przede wszystkim silnik. To 4-litrowy diesel V8 wspomagany systemem tzw. miękkiej hybrydy. W serii taki zestaw generuje 435 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj, dzięki chiptuningowi udało się zwiększyć te wartości do 510 KM oraz 970 Nm.
To więcej niż wystarczające parametry nawet w niemałym i ciężkim SUV-ie. SQ8 TDI już w serii rozpędza się 0-100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Teraz może być tylko lepiej - dokładnie 4,6 sekundy. Co ważne, Niemcy nie skupili się wyłącznie na napędzie. Dzięki kilku detalom udało im się sprawić, że SQ8 wygląda jeszcze lepiej.
To głównie zasługa delikatnego pakietu aerodynamicznego, w skład którego wchodzą nowe zderzaki z większymi wlotami powietrza, splitterem z przodu i dyfuzorem z tyłu oraz większy, tylny spojler. ABT zadbało również o autorskie, czarne felgi dostępne w rozmiarze 22 lub 23 cali.
Mamy tu do czynienia z dość rzadkim przypadkiem, w którym średnica akcesoryjnych obręczy jest identyczna co w seryjnym wydaniu - SQ8 ma tak duże koła, że zastosowanie jeszcze większych nie miałoby sensu. Felgi ABT dobrze komponują się z nadwoziem, szczelnie wypełniając nadkola. Szczególnie gdy kierowca wybierze tryb Coffe zmniejszający prześwit aż o 65 mm w stosunku do standardowych ustawień.
Jak zwykle w przypadku ABT, skorzystanie z pakietu modyfikacji na wybranych rynkach nie będzie oznaczać utraty fabrycznej gwarancji, co sprawia, że jest to świetna propozycja dla szukających naprawdę mocnego diesla.