Audi S4 i S4 Avant z silnikiem Diesla. Mają 700 Nm momentu!
Do rodziny Audi S dołączają kolejne modele – tym razem są to Audi S4 i S4 Avant. Tak jak w przypadku pozostałych członków zaprezentowanych wcześniej, pod maską znalazł się silnik wysokoprężny. Ma połączyć świetne osiągi i oszczędność paliwa.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi stawia olbrzymi nacisk na silniki wysokoprężne. Po premierze większego S6, S6 Avant i S7 Sportback przyszedł czas na przystępniejsze cenowo S4. Jest ono napędzane tym samym silnikiem, co jego więksi bracia. To trzylitrowa jednostka V6 wyposażona w zintegrowany moduł rozrusznika i alternatora jak i elektrycznie napędzany kompresor. Bateria litowo-jonowa ma 0,5 kWh pojemności.
Dzięki temu silnik generuje 347 koni mechanicznych i kosmiczny moment obrotowy wynoszący 700 Nm, dostępny już od 2500 obr./min. Ma to pozwolić na rozpędzenie auta do setki w 4,8 sekundy (w wersji sedan), lub o 0,1 sekundy wolniej w przypadku nadwozia Avant (kombi). Pierwsze z nich waży 1855 kg, drugie jest o 40 kg cięższe.
Spalanie – przynajmniej katalogowe - przewidziano na poziomie 6,2 l na sto kilometrów. Dzięki wprowadzeniu diesli pod maskę, udało się osiągnąć emisję CO2 na poziomie 165 g/km. Ma to znaczenie na rynkach, gdzie podatek nakładany jest w zależności od wpływu pojazdu na środowisko.
Polskie ceny Audi S4 jeszcze nie są znane.