Alpina B5 Bi‑Turbo (2016) - 600‑konny ekspres
Alpina przedstawiła duet B5 Bi-Turbo składający się z sedana i kombi dysponujących mocą 600 KM.
23.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W tym roku Alpina świętowała swoje 50. urodziny. Z tej okazji wcześniej pojawiły się rocznicowe wersje specjalne. Teraz jednostka, która pracowała pod ich maskami trafiła do modelu B5 Bi-Turbo w wersji sedan i kombi. Silnik ten, to 4,4-litrowe V8 wyposażone w podwójne doładowanie równoległymi turbosprężarkami. Widlasta ósemka po kuracji Alpiny rozwija 600 KM i 800 Nm.
Cała moc trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Sport-Automatic ZF 8HP70 z Alpina Switch-Tronic. Widlasta ósemka współpracująca z tą przekładnią pozwala rozpędzić sedana i kombi do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna tych maszyn wynosi aż 328 km/h.
Auta zostały wyposażone przez tunera w sportowe zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia. Standardowo B5 Bi-Turbo są wyposażone w szperę, tapicerkę skórzaną Merino i wykończenie drewnem pokrytym lakierem w stylu fortepianowej czerni. Na liście opcji dodatkowo płatnych znajdziemy między innymi tytanowy układ wydechowy Akrapovič, który waży aż 17 kg mniej niż standardowy. Istnieje także możliwość zamówienia bardziej wydajnego układu hamulcowego.
Ceny Alpiny B5 Bi-Turbo startują od 108 600 euro za sedana i 111 900 euro za kombi. Dla porównania 560-konne BMW M5 kosztuje w Niemczech 104 tys. euro. Różnica między M5 a mocniejszą maszyną Alpiny nie jest duża. To jednak ma dużo mniejsze znaczenie niż obecność w ofercie tunera wersji B5 Bi-Turbo Touring, czyli wozu bazującego na Serii 5 F11.
Obecnie BMW nie oferuje M5 w wersji kombi. Bawarski producent porzucił produkcję Piątki w topowej, sportowej odmianie, w wersji z praktycznym nadwoziem, zostawiając konkurentów w postaci Mercedesa-AMG E 63 Kombi i Audi RS6 Avant samych na polu bitwy. Dlatego to Alpina B5 Bi-Turbo Touring jest bardziej łakomym kąskiem. Za 111 900 euro dostaniemy samochód mocniejszy od wspomnianego Mercedesa-AMG E 63 S i niewiele słabszy od topowego Audi RS6 Avant performance. Konkurenci mają jedynie przewagę w postaci napędu na obie osie. Cztery pierścienie dysponują napędem quattro, a pod znakiem trójramiennej gwiazdy kryje się 4Matic.