Alfa Romeo MiTo SBK Limited Edition i Superbike Special Series - debiut w Paryżu
Alfa Romeo, chcąc uczcić sponsorowanie serii Superbike, pokaże w Paryżu dwie edycje specjalne modelu MiTo. Czym wyróżniać się będą MiTo SBK Limited Edition i Superbike Special Series?
21.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Alfa Romeo, chcąc uczcić sponsorowanie serii Superbike, pokaże w Paryżu dwie edycje specjalne modelu MiTo. Czym wyróżniać się będą MiTo SBK Limited Edition i Superbike Special Series?
Ciekawszym autem, także ze względu na limitowaną do 200 egzemplarzy produkcję, wydaje się Alfa Romeo MiTo z dopiskiem SBK Limited Edition. Auto wyróżniać się będzie czarnym lub czerwonym lakierem. Do tego klient będzie mógł dobrać wykończenie dachu oraz osłon lusterek bocznych - do wyboru będą kolor czarny, czerwony oraz biały.
Na karoserii nie zabraknie oznaczenia edycji specjalnej w postaci pasów biegnących najpierw na masce, a potem z boku nadwozia aż do słupka C. Rzucające się w oczy będą również 18-calowe felgi aluminiowe oraz czerwone zaciski hamulcowe marki Brembo.
Wewnątrz MiTo SBK Limited Edition zamontowano sportowe fotele Sabelt ze skorupą z włókna węglowego. Siedzisko z kolei pokryto Alcantarą z czerwonymi przeszyciami. Lewarek skrzyni biegów oraz kierownicę obszyto skórą. Nie zapomniano również o plakietce na desce rozdzielczej z indywidualnym numerem samochodu.
Alfa Romeo postanowiła, że wszystkie z 200 sztuk auta będą mieć najmocniejszy silnik z gamy, czyli 1,4-litrowego benzyniaka o mocy 170 KM.
Drugą ze specjalnych MiTo, którą będzie można podziwiać na targach w Paryżu, będzie wersja Superbike Special Series. Mała Alfa Romeo w tej odmianie będzie rozpoznawalna dzięki 16-calowym felgom, spojlerowi, chromowanej końcówce układu wydechowego, przemodelowanemu tylnemu zderzakowi oraz logo SBK na klapie bagażnika.
MiTo w tej wersji będzie mogło być skonfigurowane w jednym z czterech kolorów lakieru: czarnym, czerwonym, niebieskim lub białym. Dach oraz osłony lusterek dostępne będą, podobnie jak w edycji limitowanej, w trzech odcieniach.
W wyposażeniu MiTo Superbike Special Series znajdzie się manualna klimatyzacja, radio z CD/MP3, skórzane koło kierownicy, deska rozdzielcza pokryta materiałem imitującym włókno węglowe oraz logo SBK. Auto w tej odmianie będzie mogło występować z każdym z silników z gamy przeznaczonej dla tego modelu oprócz 170-konnej turbodoładowanej jednostki 1,4 l oraz 70-konnego silnika o takim samym litrażu.
Do tej odmiany małej Alfy Romeo domówić można będzie specjalny pakiet dodatkowy, który upodobni auto do wersji SBK Limited Edition. W jego skład wejdzie m.in. naklejka na nadwozie, 17- lub 18-calowe felgi, czerwone zaciski hamulcowe oraz elementy aerodynamiczne.
Na razie nie podano cen żadnej z wersji oraz wspomnianego pakietu. O ile jednak Alfa Romeo Superbike Special Series będzie wymagała niewielkiej dopłaty od klienta, wersja limitowana będzie już na pewno sporo droższa od zwykłej 170-konnej włoszki.
Źródło: CarScoop