Alfa Romeo 4C na Nordschleife - wideo z przejazdu [aktualizacja]
Jedno z najbardziej wyczekiwanych aut sportowych ostatnich miesięcy trafiło na Nürburgring. Czy pomimo niewielkiej mocy Alfa Romeo 4C zdołała wykręcić dobry czas? Jakie samochody okazały się wolniejsze od małej włoszki?
19.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaostrzające się normy emisji spalin sprawiły, że producenci chcący wytwarzać samochody sportowe są zmuszeni do szukania najwymyślniejszych sposobów na obniżenie zużycia paliwa. Najprostszym sposobem nadal jednak pozostaje rozsądny stosunek mocy do masy, który do tej pory był przywilejem jedynie limitowanych wersji szybkich aut.
Taką właśnie metodę na kręcenie dobrych czasów postanowiła wykorzystać Alfa Romeo, której w modelu 4C udało się zejść z masą poniżej 900 kg. Trzeba przyznać, że sposób okazał się całkiem skuteczny ponieważ Horst von Saruma jadący za kółkiem sportowca z Włoch osiągnął na Nürburgringu czas 8 minut i 4 sekund. Wynik jest całkiem niezły biorąc pod uwagę fakt, że auto ma 240 KM. Alfa okazała się szybsza m. in. od BMW 1M czy pierwszej generacji Porsche Cayman.
Niska masa to nie jedyny atut jakim dysponowała 4C w starciu z pętlą północną. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadały opony Pirelli P Zero Trofeo, specjalnie przygotowane dla tego auta. Alfa Romeo 4C jest obecnie najszybszym wozem na Nürburgringu z mocą poniżej 250 KM.
[aktualizacja 23 października]
Źródło: WCF