Akcje serwisowe - Škoda, Seat, Audi i Mercedes z problemami
Cztery marki - Škoda, Seat, Audi i Mercedes wezwą swoich klientów do warsztatów w związku z akcjami serwisowymi. Problem dotyczy 9 modeli aut w ilości kilku tysięcy egzemplarzy.
10.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że właściciele aut marek Škoda, Seat, Audi i Mercedes zostaną niebawem wezwani do autoryzowanych serwisów w związku z prowadzoną akcją serwisową.
Zobacz także
Obejmie ona takie modele jak: Mercedes, Typ: 205 (Klasa C), 213 (Klasa E) i 257 (Klasa CLS), Skoda Kodiaq (typ: NS), Audi A8 (typ F8) i Q7/Q8 (typ 4L) oraz Seat Ibiza (typ: KJ1) i Arona (typ: LI7). Z racji, że są to auta pochodzące od różnych producentów, trapią je zupełnie inne problemy. Niestety niektóre poważnie zagrażają bezpieczeństwu jazdy.
Mercedesy w typie: 205 (Klasa C), 213 (Klasa E) i 257 (Klasa CLS) napędzane benzynowym, 4-cylindrowym silnikiem mogą mieć problem z zamienioną śrubą mocującą przewód powrotny oleju turbosprężarki oraz przewód odpowietrzający skrzynię korbową, w związku z czym może dochodzić do wycieków oleju. Zgodnie z danymi UOKiK akcja obejmie 10 aut z polskiego rynku.
18 sztuk Audi A8 oraz Q8 wyprodukowanych w listopadzie i grudniu 2018 roku boryka się natomiast z możliwością pęknięcia elementów mocujących koła, co w skrajnych przypadkach może spowodować tragiczne konsekwencje. Pozostając w temacie koncernu VAG - 3806 egzemplarzy Seata Ibiza i Arona wyprodukowanych pomiędzy 2016, a 2018 rokiem może mieć problem z hamulcami. Tylne hamulce bębnowe, charakterystyczne dla niższych wersji wyposażenia mogą samoczynnie utracić napięcie linki hamulca ręcznego.
Akcją serwisową objęte są także 34 Škody Kodiaq, w których może brakować co najmniej jednej nakrętki mocującej fotel w drugim rzędzie siedzeń, co w razie wypadku może przyczynić się do zwiększenia obrażeń pasażerów. Polskie przedstawicielstwa wymienionych marek poinformują właścicieli o potencjalnych problemach i zaproszą ich do ASO na weryfikację ewentualnych problemów.