4 turbodoładowane cylindry w Porsche Boxster
Nowa generacja Porsche Boxster ma zadebiutować w 2011 roku. Do tego też modelu niemiecka marka z siedzibą w Zuffenhausen ma przygotować wielki powrót 4'ro cylindrowego silnika. Ostatnim modelem Porsche wyposażonym w 4 cylindry był 968 z lat 90'tych, którego silnik był kontynuacją projektu z lat 70'tych.
03.11.2008 | aktual.: 02.10.2022 15:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa generacja Porsche Boxster ma zadebiutować w 2011 roku. Do tego też modelu niemiecka marka z siedzibą w Zuffenhausen ma przygotować wielki powrót 4'ro cylindrowego silnika. Ostatnim modelem Porsche wyposażonym w 4 cylindry był 968 z lat 90'tych, którego silnik był kontynuacją projektu z lat 70'tych.
Oprócz 968 w taką jednostkę były także wyposażone modele 924 i 944. Jednak już wiadomo, że nie będzie chodziło o silnik o pojemności 3.0, tak jak to było w przypadku 968. Rzędowa czwórka Porsche była wówczas jednym z największych na świecie motorem z czterema cylindrami.
Do nowego Boxstera ma trafić silnik o pojemności około 2.0 -2.4, który turbodoładowany ma generować ponad 200 koni mechanicznych. Oczywiście Porsche będzie lżejsze, od obecnie produkowanej generacji co zapewni przyzwoite osiągi.
Największą niewiadomą pozostaje to, czy Porsche zbuduje ten silnik od podstaw, czy też użyje którejś z jednostek TFSI z VW lub Audi - tak jak w przypadku Cayenne i starszego 924. Jednym z głównych powodów zmniejszenia pojemności silnika w autach niemieckiej marki ma być troska o środowisko i zmniejszoną emisję CO2 to atmosfery.