2013 Porsche 911 Targa - kolejne starcie
Już któryś raz w sieci pojawiają się zdjęcia nowego Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu Targa. Tym razem auto niemal całkowicie pozbawione jest kamuflażu. Wielkim znakiem zapytania pozostaje sposób zdejmowania dachu.
06.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już któryś raz w sieci pojawiają się zdjęcia nowego Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu Targa. Tym razem auto niemal całkowicie pozbawione jest kamuflażu. Wielkim znakiem zapytania pozostaje sposób zdejmowania dachu.
Wszystkie wcześniej przyłapane prototypy nowego 911 Targa były w taki sposób oklejone folią maskującą, by do końca nie było wiadomo, jak w tym modelu składa się dach. Ideą nadwozia typu Targa jest to, by wymontowywać jedynie część nad głowami kierowcy i pasażera, podczas gdy tylna szyba i słupki B pozostają nietknięte.
W przypadku poprzedniej generacji, poza sposobem składania dachu, wersja Targa różniła się od innych tylnymi światłami z charakterystycznym pasem ciągnącym się pod emblematem modelu. Nowy model nie będzie jednak w żadnym stopniu różnił się stylistycznie od Carrery Cabriolet.
Na zdjęciu powyżej jedyną różnicą pomiędzy autami jest dach. Maskowanie wersji testowej zostało zrobione tak, by Targa do złudzenia przypominała kabriolet. Z drugiej strony mało prawdopodobne jest, by Porsche opracowało system składania obu części dachu - górnej oraz tylnej, a w konsekwencji pozostałby tylko słupek B odgrywający rolę pałąku antykapotażowego.
Oficjalny debiut auta powinien odbyć się na targach w Detroit. Pod pokrywą silnika, który umieszczony jest przy tylnej osi, znajdą się te same jednostki napędzające wersje Carrera oraz Carrera S, czyli boksery o pojemnościach 3,4 oraz 3,8 l, produkujące odpowiednio 350 i 400 KM.
Źródło: WCF