2012 Porsche 911 | Nowe informacje
Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.
28.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.
Nowy model ma być dłuższy od obecnej generacji o 56 mm i niższy o 11 mm, a rozstaw osi wydłuży się o 10 mm. Masa pojazdu powinna natomiast zmniejszyć się o około 20 kilogramów.
Jak donoszą niemieckie źródła, specjalnie dla nowej generacji modelu 911 została stworzona całkowicie nowa oś tylna, której zadaniem jest ulepszenie (już i tak bardzo dobrych) właściwości jezdnych. Zmodyfikowano także gamę silnikową, tak aby dodać trochę mocy, a przy tym obniżyć średnie zużycie paliwa.
Pojemność bazowego motoru Carrery zmniejszy się z 3,6 litra do 3,4 litra, jednak mocy nie ubędzie - mniejszy silnik ma generować około 350 KM (o 5 KM więcej niż dzisiejsza bazowa jednostka napędowa). Pozwoli to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została oszacowana na 289 km/h. Osiągi pozostają więc praktycznie bez zmian, a zużycie paliwa ma spaść o około 13% i w nowym modelu wynosić będzie około 8,5 litra na 100 km.
Mocniejsza Carrera S ma otrzymać poprawiony, 3,8-litrowy motor o mocy około 400 KM (obecnie 385 KM), co ma przekładać się na 4,5 sekundy do "setki" i 302 km/h prędkości maksymalnej. Średnie zużycie paliwa ma spaść w tym przypadku o 14% i będzie wynosić 9,1 litra benzyny na 100 km.
Nowa odsłona Porsche 911 zadebiutuje na przyszłorocznym (wrzesień 2011) salonie samochodowym we Frankfurcie.
Źródło: World Car Fans