10 najtańszych nowych kabrioletów na polskim rynku
Dla entuzjasty czterech kółek nie ma lepszego sposobu na spędzanie ciepłych, letnich dni, niż przejażdżka kabrioletem. Wozy ze zdejmowanym lub otwieranym dachem, nawet jeśli nie dysponują ogromną mocą, dostarczają mnóstwo frajdy zjazdy wyłącznie dzięki poczuciu wolności, które zapewniają podczas jazdy na świeżym powietrzu. Oto 10 najtańszych kabrioletów, jakie możecie dostać w polskich salonach.
02.08.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W pierwszej dziesiątce nie zmieściło sie między innymi Audi A5, Mercedes Klasy C, BMW Serii 4 i Nissan 370Z. Audi pewnie udałoby się tu zakwalifikować, gdyby nie zrezygnowało ze sprzedaży A3 w wersji kabriolet wraz z przeprowadzeniem liftingu. Nie ma jednak po czym płakać, bo dzięki temu w tym rankingu zmiesciła się prawdziwa legenda - Ford Mustang. To jednoczesnie najmocniejsze auto w tym zestawieniu - jego 2,3-litrowy silnik generuje 317 KM.
Cena podstawowa: 176 000 zł
Moc: 317 KM
Stosunek masa/moc: 5,41 kg/KM
Napęd: RWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 s
Tego się tu chyba nikt nie spodziewał, prawda? Ale kto powiedział, że frajda z jazdy to tylko asfalt i kręte drogi? Jeśli ktoś z Was nie próbował jeszcze offroadu, to zapewniam - jest to zabawa pierwszego sortu, szczególnie, jeśli do dyspozycji jest taki samochód jak Wrangler, czyli jedyne auto w tym zestawieniu z napędem na cztery koła i reduktorem.
Cena podstawowa: 153 000 zł
Moc: 200 KM
Stosunek masa/moc: 9,29 kg/KM
Napęd: 4x4 z reduktorem
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
BMW dzięki napędowi na tylną oś od dawna przypisane są do grupy czołowych rozwiązań w kategorii samochodów rekreacyjnych. Bardzo dobre układy jezdne, zwarte układy kierownicze i zazwyczaj moc, której jest pod dostatkiem i która trafia na tylną oś to zestawy, które aż proszą się o otwarcie dachu. Najtańszym sposobem by dostać to w salonie jest Seria 2.
Cena podstawowa: 143 100 zł
Moc: 136 KM
Stosunek masa/moc: 11,54 kg/KM
Napęd: RWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s
Jeśli niekoniecznie Wam się spieszy i w zupełności zadowolicie się wiatrem we włosach, rozwiązaniem komfortowym i wystarczającym będzie Opel Cascada. W standardzie dostajemy tu 120-konny silnik 1.4 Turbo i bardzo zgrabne nadwozie.
Cena podstawowa: 115 700 zł
Moc: 120 KM
Stosunek masa/moc: 13,55 kg/KM
Napęd: FWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s
Jeśli nie zależy Wam na komplecie miejsc i do rozkoszowania się wiatrem we włosach nie potrzebujecie dużej Cascady, coś znacznie bardziej stylowego i szybszego może zaproponować Fiat. 124 Spider jest lekki, ma ładne proporcje, napęd na tył i wytarczająco dużo mocy, by sprawnie przemieszczać się po włoskich nabrzeżach.
Cena podstawowa: 110 000 zł
Moc: 140 KM
Stosunek masa/moc: 7,5 kg/KM
Napęd: RWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s
Dobry kabriolet, dostarczający mnóstwo frajdy z jazdy wcale nie musi mieć napędu na tylną oś. Najlepszym dowodem jest Mini Cooper, czyli jedno z najlepiej prowadzących się przednionapędowych aut świata.
Cena podstawowa: 99 800 zł
Moc: 136 KM
Stosunek masa/moc: 9,41 kg/KM
Napęd: FWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s
Volkswagen Golf szóstej generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Kabriolet zadebiutował jednak dopiero w 2011 roku. Chociaż od tamtej pory Volkswagen zdążył wprowadzć na rynek już nową generację swojego popularnego kompaktu, wersja otwarta to ciągle szósta generacja. Jeśli chcecie wydać mniej pieniędzy, niż za pełnowymiarowego kabrioleta domaga się Opel w przypadku Cascady, a jednocześnie wystarczy Wam sam wiatr we włosach, bez dodatku w postaci stylowej karoserii, Golf jest tym, czego szukacie.
Cena podstawowa: 94 590 zł
Moc: 105 KM
Stosunek masa/moc: 13,49 kg/KM
Napęd: FWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s
MX-5 to legenda tylko minimalnie mniejsza od Mustanga. Ten ultrapopularny roadster to gratka dla osób szukających maksimum frajdy z jazdy za minimum pieniędzy. Jest znacznie tańszy od swojego bliźniaka spod znaku Fiata, nawet w wersji z mocniejszym, 2-litrowym silnikiem. Podstawowa, 131-konna odmiana jest na tyle lekka, że tylko Mustang w tym zestawieniu ma lepszy stosunek masy do mocy. Napęd na tył, drobne nadwozie typu roadster, doskonała ręczna skrzynia biegów i zwarta konstrukcja - czego chcieć więcej?
Cena podstawowa: 89 900 zł
Moc: 131 KM
Stosunek masa/moc: 7,44 kg/KM
Napęd: RWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s
Fiat 500C nie jest typowym kabrioletem, ale jego dach można odsunąć całkowicie, łącznie z poprzeczką między słupkami C, więc wciąż zapewnia on wystarczająco dużo wiatru we włosach, by znaleźć się w tym zestawieniu. Podstawowa wersja ma tylko 69 KM, które do setki rozpędzają Pięćsetkę w 13 sekund. Ten wóz jest wolny, niemal najwolniejszy w tym zestawieniu, ale jednocześnie nie można mu odmówić świetnego stylu.
Cena podstawowa: 57 100 zł
Moc: 69 KM
Stosunek masa/moc: 13,62 kg/KM
Napęd: FWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,0 s
Numerem jeden został Smart. Fortwo z miękkim dachem to najtańszy kabriolet, jakim można wyjechać z salonu w Polsce. Jego niewielki silnik generuje 71 KM, które trafiają na tylną oś. Chociaż do setki rozpędza się w 15,5 s, to dzięki doskonałej zwrotności zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy.
Cena podstawowa: 55 505,40 zł
Moc: 71 KM
Stosunek masa/moc: 13,73 kg/KM
Napęd: RWD
Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,5 s
Zobacz także