Zwycięzca Engine of the Year 2010
Przed Wami bohater, mały, ale za to bardzo mocny i właśnie ta jego moc urzekła 72 członków jury, które orzekło, że nagroda za najlepszy silnik roku 2010 przypadnie Volkswagenowi. Jak myślicie, jakiej pojemności jest nasz zwycięzca?
25.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zwycięzcą prestiżowego tytułu Engine of the Year został volkswagenowski motor 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Eksperci oceniający jednostki byli pod wrażeniem tego, że z tak małego silnika udało się wykrzesać taką moc. Co ciekawe to drugi rok z rzędu, kiedy ten tytuł zdobywa właśnie ta jednostka.
"Prawie 180 koni mechanicznych przy tak małej pojemności to sukces inteligentnej współpracy turbosprężarki i kompresora" - tłumaczy Dean Slavnich.
Volkswagen's 1.4-litre TSI Twincharger engine
To jednak nie wszystko, jurorzy orzekali bowiem w kilku kategoriach, poniżej pełne wyniki z oficjalnej informacji prasowej. Nazwa/pojemność/modele/liczba głosów.
Na uwagę zasługuje także silnik Fiata 1.4 MultiAir Turbo - zdobywca tytułu New Engine of the Year, który pokonał m. in. jednostkę z Ferrari 458 Italia.
Powyżej 4-litrów
- Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t236
- Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) \t146
- Jaguar 5-litre V8 Supercharged (Jaguar XF, XJ, XK, Range Rover, Range Rover Sport) \t126
- BMW M 5-litre V10 (M5, M6) \t84
- BMW 4.4-litre DI Turbo (550i, 750i, X5, X6) \t80
- Porsche 4.8-litre Turbo V8 (Panamera, Cayenne) \t79
Od 3 do 4-litrów
- BMW 4-litre V8 (M3) \t267
- Porsche 3.8-litre flat six (GT3, 911 GT3 RS) \t179
- Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) \t156
- Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 S Turbo GT2) \t150
- Porsche 3.8-litre flat six DI (911) \t119
- Porsche 3.4-litre flat six DI (Boxster, Boxster Spyder, Cayman S) \t89
Od 2.5 do 3-litrów
- BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t332
- BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 635d, X3 35d, X5 40d, 740d) \t278
- Audi 3-litre DI Supercharged (S4, S5) \t125
- Jaguar/Ford/PSA Diesel 3-litre (Citroën C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Range Rover Sport) \t117
- Porsche 2.9-litre flat-six DI (Boxster, Cayman) \t109
- Audi/VW 3-litre TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, A6 Allroad, Q5, Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) \t82
Od 2 do 2.5-litrów
- Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS) \t269
- Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Class, E-Class) \t185
- Subaru 2.5-litre flat-four turbo (Forester, Impreza, Legacy) \t123
- Ford 2.5-litre Hybrid (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid) \t110
- BMW 2.5-litre DI six-cylinder (Z4 23i) \t101
- Honda Diesel 2.2-litre DTEC (Accord, Accord Type S, CR-V) \t82
Od 1.8 do 2-litrów
- BMW 2-litre Twin Turbo Diesel (123d, X1 23d) \t293
- Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS) 215
- Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack) \t156
- Honda 2-litre four-cylinder i-VTEC (Civic Type-R) \t150
- Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo, Lancer) \t73
- Subaru 2-litre Diesel (Impreza, Outlook, Forester, Legacy) \t71
Od 1.4 do 1.8-litra
- BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) \t268
- Toyota Hybrid 1.8-litre (Prius, Auris) \t185
- Audi 1.8-litre TFSI (Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC) 133
- Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (CLC, C-Class, SLK, E-Class) \t98
- Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo (159, Brera, Spider, Giulietta) \t84
- Volkswagen 1.6-litre TDi (VW Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack) \t61
Od 1 do 1.4-litra
- Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t307
- Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) \t254
- Volkswagen 1.4-litre TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) \t241
- Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) \t146
- Honda Hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) \t87
- Fiat 1.4-litre Turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70
Poniżej 1-litra pojemności
- Toyota 1-litre three-cylinder (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) \t301
- Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo) \t247
- Mitsubishi 999cc three-cylinder Turbo (Smart Fortwo) \t237
- Opel 1-litre three-cylinder Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash) \t131
- Mitsubishi 999cc three-cylinder (Smart Fortwo) \t76
- Kia 1-litre four-cylinder (Picanto) \t75
Performance Engine
- Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t220
- Porsche 3.8-litre flat six (GT3, 911 GT3 RS) \t125
- BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t67
- Ferrari 6-litre V12 (599 GTB) \t67
- Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) \t64
- BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) \t60
New Engine
- Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) \t228
- Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) \t200
- Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti) \t134
- Mercedes-Benz 4-litre Hybrid (S400) \t76
- VW 3-litre TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
- BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) \t68
Green Engine
- Toyota hybrid 1.8-litre (Prius, Auris) \t216
- Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo Giulietta) 106
- Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t104
- BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) 79
- Honda hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) \t67
- Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Class, E-Class) \t58
The International Engine of the Year Award 2010
- Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t384
- BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t365
- Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t258
- BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) \t218
- BMW M 4-litre V8 (M3) \t169
- Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS) \t155
- BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) \t153
- Toyota 1-litre (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)
Źródło: WCF